خبرگزاری کار ایران

واکنش بریتانیا به اظهارات ظریف؛ تبادل زندانیان اولویت ما است

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۱۰۹

یکی از مقام‌های وزارت خارجه انگلستان در واکنش به اظهارات ظریف، تبادل زندانیان را اولویت دولت انگلستان دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، یکی از مقام‌های وزارت خارجه انگلستان در واکنش به اظهارات محمد جواد ظریف مبنی بر تبادل زندانیان گفت: رسیدگی به وضعیت تمامی ایرانیان انگلیسی از جمله نازنین زاغری-راتکلیف که در ایران بازداشت هستند، برای دولت انگلستان یک اولویت به حساب می‌آید.

وی افزود: ما نسبت به پرونده‌های کنسولی خود نگران هستیم و از هر فرصتی برای مطرح کردن و بررسی این پرونده‌ها استقبال می‌کنیم.

ظریف روز چهارشنبه در نشستی به میزبانی «انجمن جامعه آسیا» در نیویورک با اشاره به اینکه ایران پیش از این هم با آمریکا تبادل زندانی داشته است، گفت: «آنچه که من می‌توانم به عنوان وزیر خارجه انجام دهم، این است که این پیشنهاد را علناً روی میز مذاکرات بگذارم. بیایید آنها را تبادل کنیم. تمام افرادی که در زندان‌ها هستند، چه در آمریکا، چه در کشورهای دیگر و منتظر استرداد به آمریکا هستند، ما معتقدیم که اتهامات علیه آنها ساختگی است و در مقابل آمریکا نیز معتقد است که اتهامات علیه زندانیان در ایران ساختگی است.»

وی افزود: «بسیار خب، بیایید هیچ بحثی در این باره نداشته باشیم و به تبادل زندانیان اقدام کنیم. من آمادگی دارم تا این کار را انجام دهم و اختیار انجام این کار را نیز دارم. ما شش ماه پیش به دولت آمریکا اطلاع دادیم که آمادگی این کار را داریم و هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم. اگر آنها هر چیزی به جز این به شما بگویند، دروغ گفته‌اند.»

در واکنش به این اظهارات، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر به شرط‌گذاری روی آورد و اعلام کرد که ایران ابتدا باید به صورت یکجانبه تمام زندانیان آمریکایی را آزاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز