خبرگزاری کار ایران

وزارت کشور عملکرد حساب‌های احزاب، جبهه‌ها و نامزدهای مستقل را بررسی می‌‌کند/ پیشنهاد محجوب رای نیاورد

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۱۵۴

رسیدگی و بررسی عملکرد حساب‌ها توسط وزارت کشور در خصوص هزینه‌کرد احزاب، جبهه‌ها و نامزدهای مستقل صرفا پس از برگزاری انتخابات حداکثر تا دو ماه از تاریخ برگزاری انتخابات انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ماده ۸ این طرح را تصویب کردند.

ماده ۸ این طرح به شرح زیر است:

ماده ۸- ماده (۹) قانون و تبصره های (۱)، (۲)، (۳) و (۶) آن حذف و تبصره های (۴)، (۵)، (۷) و (۸) این ماده ابقاء و به ماده (۸) قانون تحت عنوان تبصره های (۹)، (۱۰)، (۱۱) و (۱۲) الحاق می گردد.

ماده الحاقی- رسیدگی و بررسی عملکرد حساب مذکور در ماده (۶۵) مکرر هفت توسط وزارت کشور در خصوص هزینه کرد احزاب، جبهه ها و نامزدهای مستقل صرفا پس از برگزاری انتخابات حداکثر تا دو ماه از تاریخ برگزاری انتخابات انجام می‌شود. انتشار نتایج رسیدگی به اسناد حساب‌های مندرج در این ماده تا تایید نهایی توسط وزارت کشور  مجاز نمی باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا محجوب هم پیشنهاد حذف را مطرح کرد که این پیشنهاد با ۵۸ رای موافق، ۱۰۵ رای مخالف، ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در صحن رای نیاورد.

محجوب در بیان توضیحاتی جهت حذف این ماده گفت: ماموریتی که داده شده با خود دستگاه منافات دارد و جز اینکه مشکلاتی را ایجاد کند، هیچ حاصلی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: دستگاه‌هایی که ذکر شده می‌خواهند رسیدگی مالی کنند اما کسانی که می‌خواهند رسیدگی‌های مالی را انجام دهند باید اطلاعات مالی داشته باشند. این دستگاه کجا سابقه حسابرسی دارد؟ تصویب این ماده اشکالاتی را ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: تصویب این ماده باعث خواهد شد حجم رقبا افزایش پیدا کند. وقتی دستگاهی می‌خواهد این وظایف را انجام دهد باید امکاناتی در اختیار داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز