خبرگزاری کار ایران

جنیدی خبر داد؛

پیگیری شکایت از آمریکا به دلیل نقض قوانین بین‌المللی در ارسال کمک به سیل‌زدگان

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۱۱۹

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: ایران، آمریکا را به دلیل جلوگیری از رسیدن کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان دادگاهی می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، «لعیا جنیدی» درباره جلوگیری آمریکا از ورود کمک‌های بشردوستانه به مناطق سیل‌زده گفت: همانطور که رئیس هلال احمر اعلام کرده تاکنون به دلیل نقض قوانین بین‌المللی که از سوی آمریکا صورت گرفته علیرغم اینکه بسیاری از کشورها اعلام آمادگی کرده‌اند، هیچ کمک نقدی از طریق بانک‌ها دریافت نشده است. 

معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: این رفتار آمریکا نشان‌دهنده آن است که این کشور تخلفات بزرگی را انجام داده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مرتبط با حقوق بشر و اقدامات بشردوستانه نقض قواعد کلی حقوق بین‌الملل و نقض دستور موقت دادگاه دادگستری بین‌الملل توسط ایالات متحده به طور آشکارا در حال رخ دادن است.

جنیدی خاطرنشان کرد: بابت نقض دستور موقت دادگاه بین‌المللی جداگانه اقدام شده است و از سوی دیگر هم پرداخت خسارات مربوطه را در دادخواست همین دادگاه مطرح کرده‌ایم.

وی افزود: بحث بعدی که در دادگاه اعلام خواهد شد، نقض مسئولیت‌های مدنی است که باید آسیب‌دیدگان را  در گروه‌هایی مشخص کرد و این شکایت در چارچوب یکسری دعاوی مدنی مطرح شود. 

معاونت حقوقی رئیس‌جمهور بیان کرد: ورای تمامی کارهای صورت گرفته، نقض دستور موقت باید مورد پیگرد قرار گیرد؛ دستور موقت آمریکا را نهی کرده است که نباید مانعی را برای ارسال غذا و اقلام کشاورزی، دارو، قطعات و خدمات و کلیه عملیات بانکی ایجاد کند، بنابراین نقض دستور صورت گرفته که جداگانه در مجامع قانونی قابل پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز