خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

دانشگاهیان برای افزایش امیدواری نسل جوان به آینده کشور، گام جدی بردارند/ زنان در راه توسعه کشور نقش خود را ایفا کنند

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۶۲۳

معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت به پاس احترام به زنان کشور لایحه‌ای در خصوص قانون قدیمی تابعیت به مجلس تقدیم کرد که طبق آن تابعیت مادر هم به فرزند برسد؛ امیدواریم این لایحه هرچه سریع‌تر در مجلس به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی زن اظهار کرد: جوانان نخبه ایرانی در سطح بین‌الملل، قهرمانان ملی و سرمایه‌های نمادین و علمی کشور هستند که با این سرمایه‌ها می‌توانیم هم تقویت انگیزه و هم کشف استعداد و هم در جهت افزایش سرمایه اجتماعی کشور گام برداریم.

وی افزود: مردم قدرشناس ایران در بزرگداشت مریم میرزاخانی قدردانی خود را نشان دادند و دولت هم به پاس احترام به زنان کشور لایحه‌ای در خصوص قانون قدیمی تابعیت به مجلس تقدیم کرد که طبق آن تابعیت مادر هم به فرزند برسد؛ امیدواریم این لایحه هرچه سریع‌تر در مجلس به تصویب برسد.

جهانگیری شرایط امروز کشور را شرایطی دشوار دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که حائز اهمیت است، افزایش امید در داخل کشور و امیدواری نسل جوان نسبت به آینده کشور است که دانشگاهیان باید در این زمینه گام جدی بردارند. زمانی که توانمندی‌های علمی کشور را مشاهده می‌کنم و سپس شرایط کشور ناشی از تحریم‌ها، اقتصاد و سیل را می‌بینم از این میزان  پیشرفت خوشحال می‌شوم.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های سال ۹۸ تامین آب آشامیدنی در برخی روستاها و شهرها بود، گفت: ایران به شدت به بارندگی نیاز داشت اما سیلی که رخ داد، بخش وسیعی از مناطق کشور را در بر گرفت و به مازندران، گلستان و لرستان و ۲۴ استان دیگر بیش از ۴۰ هزار میلیارد خسارت وارد کرد.

جهانگیری توضیح داد: جوانان باید از فرصت‌های عظیم که در دل ملت نهادینه شده استفاده کنند‌. جامعه نیازمند عبور از مشکلات است و به کاربردن واژه‌هایی مانند امید، تحرک، تفاهم در جامعه امروز ضرورت دارد. وقت آن است که نهادها و سرمایه‌های علمی به صحنه بیایند. زمانی می‌توان کارآمدی دولت را افزایش داد که از سرمایه‌های علمی استفاده شود.

معاون اول ریاست جمهوری در پایان با اشاره به اینکه آینده ایران در گرو توسعه علم است، اظهار داشت: توسعه علمی در کشور می‌تواند برای ما یک سرمایه بزرگ باشد، اما این نکته حائز اهمیت است که تا چه اندازه به علم در کشور توجه کرده‌ایم. اگر کشور از لحاظ علمی توسعه پیدا کند تمامی ابعاد به سمت پیشرفت حرکت خواهد کرد. زنان باید در راه این توسعه نقش خود را ایفا کنند. در برنامه ششم تصویب کردیم که باید ۳۰ درصد مشاغل مدیریتی در اختیا زنان قرار بگیرد و ان‌شالله با چنین جشنواره‌ای نقش زنان در علم بیش از پیش خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز