خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا:

انتظارات مردم باید جدی‌تر پاسخ داده شود/ اصلاح قانون انتخابات، قدمی به سمت اصلاح رویکردهای بنیادی است

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۳۳۳

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: امروز در جامعه شاهد انتظارات مردم هستیم که باید جدی‌تر به انتظاراتشان پاسخ داده شود و هر جریانی که قصد کسب رای مردم را دارد، باید قدم‌های جدی در این زمینه بردارد.

سید محمود میرلوحی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در خصوص اصلاح قانون انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا اظهار کرد: پیرو نامه‌ای که مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور دولت نهم به مقام معظم رهبری فرستاد و اعلام کرده‌ بود که قانون انتخابات در تراز جمهوری اسلامی نیست، ۱۰ نکته و آسیب  شناسایی شده بود. گرچه آن ۱۰ نکته در مصوبه جدید مجلس ذکر نشده است، اما عمده‌ترین مسائل از قبیل بررسی صلاحیت‌ها، ماده ۲۹، ۳۰ و ۳۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، امور مربوط به شرایط اثباتی و سلبی کاندیداها، بی‌طرفی ناظران و مجریان، نقش رسانه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، نقش نیروهای مسلح و مسئله تبلیغات به تفسیر آمده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد قدم‌های بهتر و موثرتر هم می‌توان برداشت؛ با توجه به اینکه امروز همه اتکای جمهوری اسلامی به اعتماد عمومی و رای مردم است به خصوص با شرارت‌ها و تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا ما امسال سال مهمی را در پیش داریم بنابراین اگر فضای انتخاباتی با مشارکت و حضور گسترده مردم شکل بگیرد، حتی آثار تحریم‌ها می‌تواند فرو بریزد و شرایط جامعه بازسازی شود و آمریکا و اسرائیل از اینکه بتوانند در فضای سیاسی و اجتماعی ایران تاثیرگذار باشند، مایوس شوند.

به گفته میرلوحی برگزاری سالم انتخابات، یک مطالبه عمومی است که سال‌ها روی آن بحث شده و از سال ۱۳۸۸ به طور مرتب مطرح شده است.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بیان کرد: انتخابات سالم و رقابتی مساله‌ای است که هر چه ما به آن نزدیک‌تر شویم، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کشور رشد خواهد کرد و این امر به نفع امنیت ملی، ثبات ملی و رفاه ملی ماست.

میرلوحی ادامه داد: به نظر من قانون جدید، قدمی به سمت اصلاح رویکردهای بنیادی است و همین مقدار هم که به سمت تحزب قدم‌هایی برداشته شده را مثبت می‌دانم. البته تاکید می‌کنم که این اصلاحات کافی نیست؛ در این ۴۰ سال تمامی کشورها به سمت احزاب رفتند اما در کشور ما احزاب از جایگاه مورد توجهی برخوردار نیستند؛ بنابراین باید سرعت خود را بیشتر کنیم.

وی در خصوص انتخابات لیست احزاب هم گفت: ما شاهدیم در انتخابات ۹۴ و ۹۶ مردم به نحوی رای دادند که ما متحیر بودیم اما واقعیت این است که بعد از مسائلی که در دی ماه ۱۳۹۶ و مرداد ماه سال گذشته پیش آمد، امروز در جامعه شاهد انتظارات مردم هستیم که باید جدی‌تر به انتظاراتشان پاسخ داده شود و هر جریانی که قصد کسب رای مردم را دارد باید قدم‌های جدی در این زمینه بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز