خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در مراسم روز ارتش:

توهین به سپاه توهین به ملت است/ روزی که نیروهای مسلح نیاز به کمک داشته باشند، مردم در کنارشان هستند

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۵۱۲

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدام آمریکا در تروریست خواندن سپاه گفت: دیدید که مردم در کنار سپاه بودند. این که دشمن فکر می‌کند سپاه صرفا جزو نیروهای مسلح است اشتباه می کنند مردم سپاه را از آن خود می‌دانند توهین به سپاه توهین به ملت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسن روحانی در سخنرانی روز ارتش ضمن گرامی داشت این روز گفت: ارتش ایران نقش ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای قبل از انقلاب و ۲۲ بهمن ۵۷ داشت. آن وقتی که دولت جاعل زمان فرودگاه‌ها را به روی پرواز انقلاب و بازگشت امام راحل بست این هوانیروز اصفهان بود که گفت فرودگاه را باز نگه می‌داریم و از بازگشت امام استقبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این پرسنل نیروی هوایی ارتش بود که در آن روزهایی که امام بازگشته بودند به صراحت به پشتوانه امام در کنار مردم نقش خود را ایفا کرد. ارتش جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب مورد توجه امام قرار داشت. البته قبل از پیروزی انقلاب هم امام برای عزت نیروهای مسلح این کشور احترام خاصی قائل است و یکی از اهداف انقلاب را عزت نیروهای مسلح می‌دانست.

روحانی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب و روز جمهوری اسلامی، دومین مناسبتی که به فرمان امام اعلام شد روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ فروردین سال ۵۸ بود. چهل سال از آن روز می‌گذرد و در این چهل سال ارتش در کنار ولایت و مردم و برای پاسدادی از استقلال کشور و نظام فداکاری کرده است.

وی افزود: امروز هم در قضیه سیل در بسیاری از مناطق که مردم کمک به نیاز دادند ارتش و همه نیروهای مسلح ما مثل افراد عادی جامعه بدون اینکه شانیت مقام خود را در نظر بگیرند برای کمک به مردم و بازگشایی راه ها از همه توان خود استفاده کردند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در آن روزها نیروهای مسلح  و نیروهای مردمی در کنار هم از عزت کشور دفاع کردند، گفت: به نظر من بعد از ۳۰ سال که از جنگ می‌گذرد، امروز هم روز ظهور و تبلور این یکپارچگی بین مردم و نیروهای مسلح است. فکر نمی‌کنم در کشوری بتوانیم این پیوند و برادری را تا این حد شاهد باشیم. ملت استقلال و عزت خود را در کنار نیروهای مسلح می‌داند.

وی ادامه داد: من باید از طرف ملت ایران از مشکلاتی که پیش رو بود و ادامه دارد از نیروهای مسلح در کمک به مردم تشکر کنم و جز این توقعی از نیروهای مسلح نبود. روزی که نیروهای مسلح نیاز به کمک دارند هم ملت در کنارشان هستند.

روحانی با اشاره به اقدام آمریکا در تروریست خواندن سپاه گفت: دیدید که مردم در کنار سپاه بودند. این که دشمن فکر می‌کند سپاه صرفا جزو نیروهای مسلح است اشتباه می کنند مردم سپاه را از آن خود می‌دانند توهین به سپاه توهین به ملت است.

روحانی با تاکید بر اینکه جایگاه نیروهای مسلح ایران در مقطع تاریخی و حساس امروز، از هر زمان دیگری بارزتر است"، گفت: امروز روزی است که قدرت‌های بزرگ بویژه آمریکا و صهیونیسم در منطقه نمی‌خواهند ثبات، امنیت، یکپارچگی و وحدت، برادری و حفاظت از منافع ملی وجود داشته باشد به همین دلیل می‌بینیم گاهی در منطقه مداخله نظامی مستقیم دارند.

رئیس جمهور ادامه داد: مرور ۱۸ سال گذشته نشان می دهد مداخلات ارتش آمریکا در منطقه ما از افغانستان گرفته تا عراق، سوریه، لبنان، یمن و دیگر کشورها،  به جز جنایت ، نکبت، بدبختی، ویرانی و آدمکشی، چیزی برای منطقه به ارمغان نیاورده است.

روحانی افزود: از زمانی که آمریکا تصمیم گرفت با مسلح کردن تروریست ها  و حمایت جنگنده هایش، از این تروریست ها به عنوان قدرت نیابتی در منطقه استفاده کند و خود نظاره گر باشد، آن قدرتی که توانست نقش شوم آمریکا در منطقه را بهم بزند و نقش بر آب کند، نیروهای مسلح ما در منطقه بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

رئیس جمهور  با تاکید بر اینکه "آمریکا از هر قدرتی که تسلیم و تحت سیطره و فرمان آنها نباشد، عصبانی است"، اظهارداشت: آمریکا بخاطر ۴۰ سال ایستادگی، از ملت ایران و از نیروهای مسلح و سپاه پاسداران،  عصبانی است همانطور که  از حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق و نیروهای مردمی یمن هم عصبانی است.

روحانی ادامه داد: آمریکایی‌ها و اذنابشان در منطقه و رژیم صهیونیستی فکر نمی‌کردند که ملت‌های منطقه با کمک ملت ایران و نیروهای مسلح و سپاه پاسداران بتوانند همه تروریست ها را به عنوان نیروهای نیابتی آنها در منطقه، از میان برده و مضمحل کنند و همه آنها را از سرزمین‌های اشغال شده بیرون برانند. آمریکا امروز عصبانی است که نمی‌تواند نقشه‌ای را که برای منطقه طراحی کرده بود، پیش ببرد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه راهی که آمریکا انتخاب کرد، غلط و اشتباه است و آمریکا و سردمداران آمریکا در اوهام خود غرق شدند، تصریح کرد: تردیدی نیست که امروز نیروهای مسلح ما از هر زمان دیگری قدرتمندتر هستند. امروز آسمان ایران در سایه قرارگاه پدافند هوایی از هر زمان دیگری امن‌تر است و دریاهای کشور و آب‌های همجوار در سایه نیروی دریایی سپاه و ارتش از هر جای دیگری امن‌تر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا قدرت منطقه‌ای ما و قدرت ایران و نیروهای مسلح ما و امنیت و ثبات منطقه ما را نمی‌خواهد، گفت: آنچه هدف ماست امنیت و ثبات منطقه، استقرار حکومت‌های منطقه و پایان تروریسم در منطقه است.

روحانی افزود: امروز یکی از افتخارات نیروهای مسلح ما مبارزه با تروریسم است و بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه قدم‌های بلندی برداشته است. هیچ‌کس تردید ندارد که اگر امروز دستهای تروریست‌ها در عراق، افغانستان، لبنان و  سوریه هر روز بسته تر از دیروز می شود، در سایه تلاش ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران و به دلیل خواست دولت ها و کشورهای منطقه از آنها برای حمایت است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز همزمان با رژه نیروهای مسلح در برخی از استان‌های کشور همچون گلستان، لرستان و خوزستان به دلیل وقوع حادثه سیل، خدمت به مردم را در دستور کار دارند و رژه خدمت امداد رسانی را انجام می‌‌دهند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

روحانی در بخش پایانی سخنان خود در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی، خطاب به مردم منطقه، کشورهای همسایه و ملت‌های مسلمان، گفت: نیروهای مسلح ایران هیچگاه در برابر شما و در برابر منافع ملی شما نیستند.

رئیس جمهور تأکید کرد: نیروهای مسلح ما در برابر متجاوزین ایستادگی می‌کنند و قدرت نیروهای مسلح ما قدرت کشورهای منطقه و جهان اسلام است.

روحانی تأکید کرد: ریشه مشکلات منطقه یا از صهیونیسم و یا از استکبار آمریکاست. ملت‌های منطقه قرن‌ها با هم برادرانه زندگی کرده‌اند و با حسن همجواری در کنار هم بوده‌اند. اگر مشکلی در منطقه است از سوی دیگران است.

رئیس جمهور خطاب به مردم منطقه و کشورهای همسایه گفت: بیایید با هم در کنار هم باشیم و منطقه را از وجود متجاوزین پاک کنیم و در مقابل صهیونیسم غاصب که ۷۰ سال در منطقه در حال جنایت و کشتار است بایستیم و به مردم منطقه کمک کنیم که در این راه، پیروزی از آن حق خواهد بود.

پس از سخنان رئیس جمهور، یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه تجهیزات و یگان‌های محمول نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

در مراسم رژه همچنین برای نخستین بار بمب‌افکن‌های شکاری بومی «صاعقه» و «کوثر» در رژه هوایی شرکت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز