خبرگزاری کار ایران

بختیاری در گفت‌وگو با ایلنا:

جاده ارزوئیه به بندرعباس تخریب شده است/ مسئولان و مردم کرمان شب گذشته چشم روی هم نگذاشتند/ ۲۴ ساعت دریچه‌های «سد بافت» را باز کردند

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۴۳

نماینده مردم بافت در خصوص آخرین وضعیت این شهرستان در برابر سیل گفت: برخی پل ها در بافت تخریب شده و در بخش های مزارع زیر آب رفته است.

علی بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباه آخرین وضعیت شهرستان بافت در خصوص هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های سیل‌آسا و وقوع سیلاب در این شهرستان، گفت: مشکلی که حاد باشد، تاکنون در بافت پیش نیامده است.

نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارندگی‌های شدید این شهر در چند روز گذشته بیان کرد: بر اثر بارندگی‌های شدید و طولانی تعدادی از مزارع و پل‌های بافت تخریب شده و یا جاده مسیر شهرستان ارزوئیه استان کرمان به سمت بندرعباس قطع شده و مزارع این بخش را کاملا آب گرفته است.

وی تاکید کرد: مشکلاتی وجود دارد اما مدیران،‌ فرمانداران و دهداران مشغول تلاش هستند شب گذشته هم بنده در آن ناحیه حضور داشتم و شاهد تلاش این عزیزان بودم.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا هنگامی که بارندگی‌ها به طور کامل قطع نشود، کار خاصی نمی‌توان انجام داد،‌ گفت: مسئولان، مردم، جوانان استان،‌ سپاهیان و ارتشی‌ها در تلاش هستند تا خسارات بیشتر نشود. آنان شب گذشته تا صبح چشم روی چشم نگذاشتند و مراقب اوضاع بودند.

وی افزود: خوشبختانه آب گرفتگی و بارندگی‌ها ضایعه انسانی در پی نداشته است، اما خساراتی را به پل‌ها و مزارع زده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیان کرد: بارندگی‌های خوبی در بافت صورت گرفت،‌ مجموع اداره آب شهرستان باتوجه به شرایط موجود یک کار کارشناسی انجام داد و به مدت بیست و چهار ساعت دریچه‌های «سد بافت» را باز گذاشت و خوشبختانه باید گفت اتفاقی برای این سد نیفتاده است.

وی با بیان اینکه  آب گرفتی برخی از خانه‌های خشتی و گلی و جاده را تخریب کرده است،‌ گفت: در حال حاضر هم بین شهرستان راور و جیرفت منطقه خادم‌آباد و چهار روستای دیگر حضور داریم، خانه‌هایی که از گل و خشت در این مناطق ساخته شده‌اند، به شدت آسیب دیده و ممکن است با یک تکان فرو بریزند.

بختیاری ادامه داد: از مسئولان امدادرسانی درخواست کردیم به کسانی که خانه‌هایشان آسیب دیده است چادر و مایحتاج داده شود تا بعدا در قالب وام و یا ساخت مسکن خسارتشان را جبران کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درست است که سیل‌ مشکلات فراوانی را به وجود آورده  اما خدا را شاکر هستیم که بارندگی خوبی صورت گرفته  است.

وی در خصوص اینکه گفته شده در برخی از مناطق کرمان اهالی را به جای دیگری انتقال داده‌اند آیا در خصوص بافت هم چنین اتفاقی رخ داده است یا خیر،‌ بیان کرد: خیر ،‌ این تخلیه اهالی به صورت گسترده نبوده و در ارزوئیه و برخی از مناطقی که خانه‌ها را آب گرفته است افراد جا به جا شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز