خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

اولین صدایی که مردم زیر آوارمانده غرب کشور به گوششان رسید، صدای بالگردهای ارتش بود/ آمریکایی‌ها با تروریستی اعلام کردن سپاه خودزنی کردند

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۷۰۶

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: تولید امنیت در کنار دیگر نیروهای مسلح از کارکردهای اصلی دیگر ارتش بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری ظهر امروز در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه گفت: از مصادیق بصیرت الهی امام خمینی، نامگذاری روز ۲۹ فروردین است. حمایت‌های امام و رهبری موجب ایجاد یک ارتش ولایی و انقلابی در بستر انقلاب شد. این بصیرت را باید در همیشه تاریخ گرامی داشت. 

ارتش در رکاب جانشین رسول خدا (ص) عملکرد ویژه‌ای داشته است

وی با بیان اینکه عملکرد ارتش در مقاطع مختلف کشور به ویژه در سه مقطع تاریخی قبل از دفاع مقدس، حین دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس تا امروز مصداق آیه شریفه رحماء بینهم و اشداء علی الکفار اظهار داشت:اعتقاد ما بر این است که پیامبر اسلام (ص) برای همیشه نماد مجسم صراط مستقیم است. هر کس در پشت سر پیامبر (ص) واقع شد بدون شک به رستگاری نائل خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز پیامبر (ص) در میان ما نیست ولی مکتب و قرآن پیامبر میان ماست، تصریح کرد: نماد مجسم پیامبر اکرم (ص) که جانشین امام عصر (عج) است را می‌توان نماد مجسم صراط مستقیم دانست. امروز ولی فقیه یعنی جانشین رسول‌الله (ص) بنابراین با این اعتقاد که ولی فقیه امروز نماد مجسم رسول خدا (ص) و جانشین رسول الله (ص) است و صراط مستقیم ماست، ارتش در رکاب جانشین رسول خدا (ص) عملکرد ویژه‌ای داشته است. 

حضور منافقین و پاکسازی کشور از مین‌ها موجب شد ارتش در مرزها باقی بماند

حیدری با بیان اینکه در قبل از دفاع مقدس تثبیت امنیت ماموریت مصرحه‌ای بود که امام به ارتش محول کرد، خاطرنشان  کرد: ارتش ولایتمدارانه پای کار آمد و در اقصی نقاط بحران‌خیر کشور ورود کرد و امنیت را ایجاد کرد. در دفاع مقدس ارتش با نیروهای متخصص و در رسته‌های مختلف زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی توانست در کنار هم‌رزمان سپاه، بسیج و نیروهای مردمی را برای پیروزی مردم رقم زده و پیروزی را بر دشمنی که ۴۳ کشور از آن حمایت می‌کردند، تحمیل کند. 

وی با بیان اینکه کار ما بخشی از همان تعبیر و تفسیر آیه شریفه «رحماء بینهم و اشداء علی الکفار» است، ابراز داشت: در مقابل کفار ایستادگی شدید کردیم و «رحماء بینهم» ماموریت ما بعد از دفاع مقدس بود. با این وجود، حضور منافقین در عراق و پاکسازی کشور از مین‌ها موجب شد تا ارتش در مرزهای جنوب غربی و غربی کشور باقی بماند تا هم در دهان دشمن زده و هم اراضی را پاکسازی کند تا زمینه بازگشت مردمی که به خاطر جنگ مهاجرت کرده بودند، به مرزها فراهم کرده و زمینه تولید کشاورزی و صادرات نفت فراهم شود. 

تولید امنیت از کارکردهای اصلی ارتش بوده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه تولید امنیت در کنار دیگر نیروهای مسلح از کارکردهای اصلی دیگر ارتش بوده است، بیان کرد: ما در سال قریب به ۲۰۰ هزار سرباز در پادگان‌ها پذیرفته و به فرموده امام و رهبر انقلاب از آنها باید جوانان مستعد، امیدوار به آینده و... ساخته و تقدیم جامعه کنیم. 

حیدری با بیان اینکه بخش دیگری از تعبیر «رحماء بینهم» و تامل در این آیه شریفه، محقق کردن شعار ارتش فدای ملت است، یادآور شد: آنجایی که که بحرانی صورت می‌گیرد چشم مردم به یاری نیروهای مسلح است که اولین صدایی که مردم زیر آوار مانده غرب کشور به گوششان رسید، صدای بالگردهای ارتش بود و صدای چهار تیپ ارتش بود که وارد منطقه شدند و این بخشی از «رحماء بینهم» است.

تمام توان ارتش در کنار سپاه و بسیج در استان‌های سیل‌زده گسیل داده شده است

وی با بیان اینکه اکنون که استان‌های ما را سیل فراگرفته، تمام توان ارتش در کنار سپاه و بسیج در استان‌های سیل‌زده گسیل داده شده تا بتوانند بخشی از آمال مردم را تسکین دهند، بیان کرد: امیر سیاری شخصا فرماندهی یاری در غرب کشور را برعهده گرفته‌‌ و بنده را به عنوان مامور عملیات یاری در جنوب کشور قرار داده‌اند که در حال حاضر نیز برای ایراد این سخنرانی از ایشان اجازه گرفته‌ام.   

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: همین حضورهای خوب ارتش در میدان‌‌‌های مبارزه، جنگ و دفاع مقدس و بعد دفاع مقدس بوده که ارتش را قادر کرده و به درجه‌ای از اقتدار رسانده تا بخشی از اقتدار دفاعی کشور را در تمام عرصه‌ها به خود اختصاص دهد. 

دست ارتش در دست سپاه است

حیدری با اشاره اینکه یکی از این عرصه‌های اقتدارآفرین محقق کردن یکی از فرامین رهبر انقلاب در عرصه خودکفایی است،‌ گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۳ رسته دفاعی در تمام عرصه‌ها به خودکفایی رسیده است. این بخشی از پازل نورانی قدرت است و با همین مولفه‌‌ها و با هم‌افزایی که با سپاه پاسداران ایجاد شد، دشمن عصبانی شده و از عصبانیت خود دست به هر ترفندی زده تا پایه‌های نظامی ما را سست کند.

وی با بیان اینکه به آمریکا، اسرائیل، ائتلاف عربی و ائتلاف عبری می‌‌گویم که ای احمق‌ها و انسان‌های احمق، اگر تصمیم گرفته‌اید سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی قرار دهید، خیلی حماقت کرده‌اید، اظهار داشت: دست ارتش در دست سپاه پاسداران، در دست ولی فقیه و در دست مردم بوده و دست خدا بالای همه این دست‌ها خواهد بود. آمریکایی‌ها بدانند با این اقدام خودزنی کرده‌اند. 

آمریکا امینت نیروهای خود را در سراسر دنیا را برای همیشه از بین برده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر این موضوع که خودزنی به این معنا است که آمریکا امینت نیروهای خود را در سراسر دنیا مخصوصا سنتکام خود را برای همیشه از بین برده است، تصریح کرد: اگر آمریکا برای خوش‌خدمتی به نظام صهیونیستی ارتفاعات جولان را ضمیمه این رژیم کرده است، بداند رزمندگان مقاومت جولان را بخشی از محور مقاومت می‌دانند و دور نیست روزی که ارتفاعات جولان را فتح و سربازان رژیم صهیونیستی را از همان جا را قعر جهنم پرتاب کنند. 

حیدری درخصوص برنامه‌های ارتش در روز ۲۹ فروردین خاطرنشان کرد: در روز ارتش ضمن اینکه دعوت می‌کنیم مردم ما را همراهی کنند،‌ اعلام می‌کنم روز ارتش امسال در سمت و سویی که انتخاب کردیم، سمت و سوی حمایت و حضور در خدمت‌گذاری مردم است. ما شاید در برخی استان‌ها به جای رژه رفتن حضور میدانی به سبک حضور نیروهای متعهد سپاه و ارتش را در خدمت و کمک‌‌رسانی به مردم بزرگوار نمایش دهیم.  

از یگان‌های سنتی عبور کرده‌ایم

وی با اشاره به تغییر در ساختار نیروی زمینی ارتش نیز ابراز دشت: با تاییدات خداوند و با هدایت پیامبرگونه رهبر انقلاب در ساختار سازمانی نیروی زمینی تحول عظیمی رخ داده است. ما امروز سه یگان بیشتر نداریم و از یگان‌های سنتی عبور کرده‌ایم تا بیانات رهبر انقلاب در تبدیل نیروی زمینی ارتش به نیرویی متحرک و واکنش سریع را محقق کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز