خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

حذف بخشی از کتب درسی دانش‌آموزان مناطق سیل زده برای امتحانات/ شورای تامین صلاح ندانست مدارس گمیشان بازگشایی شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۹۰۴

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در دوره متوسطه در پایه دوازدهم چاره‌ای جز این نداریم که امتحانات نهایی را در زمان مقرر برگزار کنیم اما برای بقیه مقاطع بخش‌هایی از کتب درسی حذف می‌شود و تا جایی که درس‌ خوانده‌اند به عنوان سال تحصیلی در نظر گرفته می‌شود و امتحان گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدمحمد بطحایی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بازگشایی مدارس در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش تابع شرایط محلی هستیم. برخی مناطق سیل‌زده مملو از آب است و بنابراین مردم نتوانستند به مناطق خود بازگردند لذا راه‌اندازی مدارس در این مناطق امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه آمکادگی داشتیم که در برخی مناطق مدارس را بازگشایی کنیم، گفت: به عنوان مثال در منطقه گمیشان می‌خواستیم ۱۷ فروردین ماه مدارس را راه‌اندازی کنیم و وسایل را هم فرستادیم اما شورای تامین استان صلاح ندانست که بازگشایی شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در استان لرستان در پلدختر و معمولان امکانات را فراهم کردیم و کانکس‌ها فرستاده شده و حدود ۱۰۰ کانکس مستقر و شرایط فراهم خواهد شد اما تا موقعی که جمعیت نیامده باشد یا خانواده‌ها مشغول پاکسازی گل و لای از خانه‌های خود هستند، مدارس بازگشایی نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان و نحوه برگزاری آزمون‌های پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان گفت: ما در دوره متوسطه در پایه دوازدهم چاره‌ای جز این نداریم که امتحانات نهایی را در زمان مقرر برگزار کنیم اما برای بقیه مقاطع بخش‌هایی از کتب درسی حذف می‌شود و تا جایی که درس‌ خوانده‌اند، به عنوان سال تحصیلی در نظر گرفته می‌شود و امتحان گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز