خبرگزاری کار ایران

سی‌ان‌ان گزارش داد؛

واشنگتن در نهایت پشیمان می‌شود/ تصمیم ترامپ زندگی نیروهای آمریکایی در عراق را سخت‌تر خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۵۱۱

سی‌ان‌ان در تحلیلی به تصمیم ترامپ برای اقدام علیه ایران پرداخت و بر عواقب سخت این تصمیم برای آمریکا تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان،  روز دوشنبه ترامپ به طور رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد. این تصمیم تاثیری بر فعالیت‌های نیروهای سپاه نخواهد داشت، اما می‌تواند فعالیت میلیون‌ها ایرانی و گردشگر خارجی را تحت تاثیر قرار دهد و باعث ایجاد شرایطی شود که در نهایت واشنگتن را پشیمان می‌سازد.

ترامپ با ادعای فعالیت‌های مخرب این نهاد در خاورمیانه دست به قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌‌های تروریستی زد.

بر اساس این گزارش، تروریستی نامیدن  سپاه تأثیر کمی برای کاهش نفوذ ایران در عراق خواهد داشت، اما قطعا این تصمیم زندگی را برای نیروها و دیپلمات‌های آمریکایی در عراق سخت‌تر خواهد کرد. به همین دلیل بود که بسیاری از مسئولان وزارت دفاع و امورخارجه آمریکا با این تصمیم ترامپ مخالف بودند.

در ادامه این گزارش آمده‌ است: کارشناسان بر این باورند که این تصمیم، احتمال درگیری نظامی مستقیم میان ایران و آمریکا را بیش‌تر می‌کند و هرگونه امیدواری برای از سرگیری گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را از بین می‌برد.

نگرانی‌ها درباره نیروهای آمریکایی در خاورمیانه نیز سبب شد تا تعداد زیادی از اعضای کابینه ترامپ با این تصمیم مخالفت کنند. این تصمیم بر روابط آمریکا با کشورهای منطقه که ارتباط نزدیک یا مستقیمی با دولت ایران دارند، از جمله لبنان و عراق تأثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز