خبرگزاری کار ایران

بیانیه حزب اعتماد ملی درپی اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۱۸۷

درپی اقدام خصمانه ایالت متحده آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حزب اعتمادملی با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرده و نکاتی را متذکر شد.

به گزارش ایلنا، در پی اقدام ایالات‌ متحده آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی، حزب اعتماد ملی با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد. 

متن کامل بیانیه این حزب به شرح زیر است: 

بسمه تعالی

سرانجام بعد از مدتی فعالیت تبلیغاتی و زمینه‌سازی، مقامات آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی خودساخته خود قرار دادند. دولت آمریکا پیش از این نیز سپاه قدس و برخی از مسئولان آن را تحریم کرده بود اما این اولین بار است که بخشی از نیروهای مسلح یک کشور مستقل را در فهرست گروه‌های تروریستی خودساخته قرار می‌دهد؛ فهرستی که بسیاری از نیروهای انقلابی و مبارز مانند حماس و حزب‌الله و مبارزان حوثی را در کنار تروریست‌های واقعی دسته‌بندی کرده است تا مخالفان سیاست‌های استعماری و مداخله‌جویانه واشنگتن را با این شیوه، تحت فشار قرار دهد. از آنجا که این اقدام آمریکا در حد اعلای دشمنی با ملت ایران به حساب می‌آید، ضروری است در سطح ملی برای مقابله با آن تصمیم گرفته شود. حزب اعتماد ملی در این شرایط، نکاتی را خطاب به مسئولان و نیروهای سیاسی و اعضای حزب متذکر می‌شود به این امید که راهگشا باشد. 

۱- دولت ترامپ بیش از همه دولت‌های آمریکا سیاست خصومت با جمهوری اسلامی را در پیش گرفته است. این کشور از توافق بین‌المللی برجام به صورت یکجانبه خارج شده و تحریم‌های وسیعی را با استفاده از همه توان خود علیه ایران اعمال کرده است. پیشتر بخشهایی از سپاه از جمله سپاه قدس را تحریم کرده و مقامات متعدد سیاسی و نظامی و شرکتهای اقتصادی فراوانی را در فهرست تحریم خود قرار داده بود. گروههای تروریستی مانند منافقین را از فهرست مذکور خارج کرد تا بتواند از آنان علیه جمهوری اسلامی استفاده کند. اکنون هم در اقدامی بی‌سابقه، نیروی نظامی یک کشور را تروریست قلمداد می‌کند تا بیشترین همراهی را با اسرائیل از خود نشان داده باشد. همه تلاش آمریکا در این مقطع تثبیت مواضع اسرائیل در منطقه و حاکم کردن این کشور بر همسایگان عرب و مسلمان است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس و اخیرا به رسمیت شناختن الحاق جولان به اسرائیل از دیگر اقداماتی است که در همین راستا به وسیله دولت ترامپ انجام شده است. جسارت نتانیاهو و مقامات اسرائیل در الحاق بخش‌های دیگری از خاک فلسطین به اسرائیل و تهدید حماس به اشغال دائمی غزه و تاکید بر این که هرگز اجازه تشکیل دولت فلسطین را نخواهند داد، نتیجه همین حمایت‌های آمریکا از اسرائیل است. 


۲- اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، گشودن فصل تازه‌ای از خصومت و دشمنی علیه جمهوری اسلامی است و نوعی اعلام جنگ نظامی به حساب می‌آید. این اقدام، فضای جنگ و کشمکش نظامی در منطقه را تشدید می‌کند و کشورهای منطقه را در آستانه یک بحران جهانی و دست کم منطقه‌ای قرار می‌دهد. آمریکا می‌داند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اصلی‌ترین نیروی مبارزه با تروریسم داعش در عراق و سوریه بوده و جمهوری اسلامی بیش از همه مدعیان، با تروریسم مبارزه کرده است. در عین حال این کشور نمی‌خواهد جمهوری اسلامی بر عمق نفوذ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خود در منطقه بیفزاید و بنابراین با طرح تروریست خواندن سپاه پاسداران، در صدد جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه است. اقدام آمریکا طبعا بدون جواب نمی‌ماند و شاهد بودیم که شورای امنیت ملی ایران در اقدامی متقابل، ارتش آمریکا در خاورمیانه و ستاد فرماندهی این کشور را تروریست قلمداد کرد. این وضعیت نشانگر این واقعیت است که منطقه خاورمیانه اکنون بیش از گذشته ناامن شده است و احتمال بروز جنگ در منطقه افزایش یافته است که بدون تردید مسئول آن دولت ترامپ است.


۳- اقدام دولت آمریکا علیه منافع و حاکمیت ملی ایران و برخلاف حقوق بین‌الملل محسوب می‌شود و نباید بی‌پاسخ گذاشته شود. مقامات ایران در نخستین واکنش، به حق دست به اقدام متقابل زدند و این کمترین کاری است که انتظار انجام آن را داشتیم. در عین حال باید متوجه باشیم که در دام جنگ-طلبان حاکم بر آمریکا و اسرائیل نیفتیم و بهانه رویارویی نظامی را برای آنان فراهم نکنیم. پیگیری حقوقی و حتی طرح دعوی و شکایت، افشاگری سیاسی و استفاده از دیپلماسی برای زیرسئوال بردن تصمیم کاخ سفید در سطح سازمانهای جهانی، استفاده از توان نیروهای طرفدار صلح در غرب و حتی در درون آمریکا علیه اقدامات جنگ‌طلبانه ترامپ، بهره‌گیری از فضای مجازی و دیپلماسی عمومی برای نشان دادن ماهیت هیات حاکمه آمریکا و اقداماتی از این دست را باید در کنار اقدامات متقابل در دستور کار قرار داد


۴- هیچ ایرانی و هیچ جریان و نیروی سیاسی مردمی در ایران نیست که کمترین تعلق خاطری به این سرزمین و مردم و کشور داشته باشد اما با این سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران همراهی کند. اکنون فرصتی است تا دوستان و دشمنان مردم را از یکدیگر تمیز دهیم و خائنان به کشور و مردم را بشناسیم. اختلافاتی که در درون نیروهای سیاسی درباره کارکرد سپاه پاسداران در برخی از حوزه‌ها وجود دارد، یک اختلاف درونی در خانواده انقلاب است که هیچکس حاضر نیست آن را به بیگانگان بکشاند. ما از نیروهای نظامی کشور از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از توان و قدرت ملی و نهاد قانونی کشور دفاع می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد از این اختلافات درون‌خانواده ، دشمنان سؤاستفاده کنند. 


۵- آمریکا کشوری است که ماهیت تجاوزکارانه و امپریالیستی دارد و درصدد ایجاد یک نظام تک‌قطبی در دنیا است و برای رسیدن به هدف خود، به سلطه بر خاورمیانه نیاز دارد. این کشور منافع ملی خود را در درون همه کشورهای منطقه و حتی نوع نظام سیاسی این کشورها تعریف کرده است و به همین دلیل با جمهوری اسلامی ایران منافع مشترک و مشابهی احساس نمی‌کند. اکنون جمهوری اسلامی و متحدان منطقه‌ای آن در کنار انزجار مردم مسلمان از آمریکا، مانع جدی ایجاد این نظم تک‌قطبی است و به همین دلیل، آمریکا با استفاده از بهانه‌هایی مانند تهدید قدرت هسته‌ای ایران، مبارزه با تروریسم، تهدید موشک‌های دوربرد ایران، نقض حقوق بشر، در صدد مهار ایران است تا به اهداف خود برسد. این کشور ثابت کرده است که در راستای تامین منافع ملی و رسیدن به اهدافش، نه به اخلاق پایبند است و نه به حقوق بین‌الملل و نه به عدالت و نه حتی به صلح و پیمان‌های مشترک. بنابراین در مقابل این زیاده‌خواهی آمریکا چاره‌ای جز مقاومت نداریم و هیچکس حق ندارد در این سیاست تردید کند. 


حزب اعتماد ملی در این شرایط حساس، ضمن دفاع از سیاست مسئولان کشور برای انجام اقدامات متقابل، از همه نیروهای سیاسی مردمی انتظار دارد که وحدت خود را در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا به نمایش بگذارند و با افشاگری علیه ترامپ و متحدان منطقه‌ای این کشور، مانع تحقق خواسته‌های ظالمانه آمریکا بشوند. مرزبندی با کسانی که در کنار آمریکا قرار گرفته و از این گونه اقدامات ضدملی دفاع می‌کنند، یکی از مواضعی است که باید از سوی همه احزاب سیاسی ملی اتخاذ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز