خبرگزاری کار ایران

ادیانی:

سازمان خصوصی‌سازی باید یار دولت باشد نه بار دولت

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۶۹۷

یک نماینده مجلس در موافقت با تفحص از سازمان خصوصی‌سازی گفت: سازمان خصوصی سازی باید یار دولت باشد اما امروز باری بردوش دولت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سید علی ادیانی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره ضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی‌سازی، گفت: فلسفه وجود واگذاری‌ها این است که باری از دوش دولت برداشته شود اما امروز اغلب واحدهای واگذار شده نه تنها مشکلاتشان حل نشده است بلکه باری به دوش دولت شده‌اند.

وی با اشاره به عدم اهلیت افرادی که شرکت‌های دولتی توسط سازمان خصوصی سازی به آنها واگذار شده است، گفت: سازمان خصوصی سازی باید یار دولت باشد اما امروز باری بردوش دولت است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: متأسفانه اشتغال موجود با خصوصی سازی ها حفظ نشده و واگذاری‌های نادرست  موجب از بین رفتن اشتغال شده است.

ادیانی علت تفاوت قیمت واگذاری‌ها با قیمت عرفی، انحرافات عجیب و غریب سازمان خصوصی‌سازی از قانون و نحوه اعمال حاکمیت شرکتی توسط این سازمان را از جمله موارد مهم تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد.

وی گفت: متأسفانه نقش و جایگاه پیوست‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در واگذاری‌ها نادیده گرفته شده و با واگذاری‌های غلط، مشکلات اجتماعی و امنیتی ایجاد شده است. تنها در مورد خصوصی‌سازی‌ها می‌توان گفت «وااسفا».

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اعمال سلیقه به جای اجرای قانون باعث شده است ما بر تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی مصمم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز