خبرگزاری کار ایران

در نشست روسای مجالس دو کشور مطرح شد؛

پیشنهاد خواهر خواندگی بنادر ایران و عمان برای توسعه تجارت دریایی دو کشور

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۵۷۸

روسای مجلس ایران و عمان در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با یکدیگر دیدار و بر توسعه همکاری های اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی بعدازظهر امروز (یکشنبه ۱۸ فروردین) در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با خالد بن حلال بن ناصر المعمولی رئیس مجلس عمان دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر گسترش روابط بین دو کشور عنوان کرد: شراط فیمابین دو کشور همواره مسیر خوبی داشته و این روابط دوستانه باید گسترش یابد.

لاریجانی اضافه کرد: وضعیت منطقه امروز به نحوی است که کشورهای مسلمان از مسئله اصلی جهان اسلام که همان فلسطین است غافل شده اند که باید حواشی به وجود آمده برطرف و توجه کشورها به مسئله اصلی یعنی موضوع فلسطین بازگردد.

رئیس مجلس عمان نیز در این دیدار با تاکید بر گسترش همکاری ها به ویژه همکاری های اقتصادی بین دو کشور در استفاده از ظرفیت کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و عمان تاکید کرد.

وی ادامه داد: خواهرخواندگی بین بنادر ایران و عمان یکی از ظرفیت هایی است که می توان در گسترش تجارت بین دو کشور از آن بهره برد.

خالد بن حلال بن ناصر المعمولی در ادامه با تاکید بر اینکه رویکرد عمان در مسائل منطقه همواره تاکید بر راهکارهای سیاسی و نه راهکارهای نظامی بوده است، افزود: کشورهایی که جنگ را تجربه کرده اند می دانند که این پدیده چه پیامدهای تاسفباری را به دنبال خواهد داشت و به همین جهت کشور عمان رویکردی ثابت در این حوزه داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز