خبرگزاری کار ایران

مطهری:

اکثر نمایندگان حقوق چند روزشان را به سیل‌زدگان اختصاص دادند/ در بسیاری از شهرها سیلاب‌ به درستی مدیریت شد.

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۳۳۱

نایب رئیس مجلس گفت: در خیلی جاها سیلاب‌ها به درستی مدیریت شد. مثلا در سلماس خوب مدیریت شده و خسارات به حداقل رسیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی مطهری در پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از صحبت‌های نمایندگان استان‌هایی که در پی وقوع سیل دچار خسارت شدند، در جمع‌بندی صحبت‌های آنها گفت: همه قبول داشتند که کمک‌های مردمی و تلاش دولت و نیروهای مسلح در سطح خوب و قابل‌قبولی بوده است.

وی تاکید کرد: اگرچه متاسفانه مانع شدن از ورود کمک‌های صلیب سرخ توسط آمریکا یک اقدام غیراخلاقی بوده که پاسخ خودشان را دریافت خواهند کرد.

مطهری گفت: لایروبی رودخانه‌ها باید زودتر از اینها انجام می‌شد، جاده ساختن در مسیر رودخانه که در شیراز اتفاق افتاده در دهه ۸۰ مسیر رودخانه را تغییر داده است و آن را تبدیل به خیابان کردند و در همان‌جا سیل رخ داد و تلفاتی داشتیم که به نظر من باید آن پیمانکار و ناظر و آن مسئول مؤاخذه شوند که برای طرح‌های جاری و آینده این اتفاق نیفتد.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: پیش‌بینی تغییر در خروجی سدها قبل از این حوادث مهم است یعنی وقتی ما احتمال می‌دهیم که سیل جاری شود، باید خروجی سدها را بهتر از این تنظیم کنند تا خسارت کمتر شود که این هم منوط به پیش‌بینی‌های دقیق‌تر سازمان هواشناسی است که در صحبت‌هایی که ما داشتیم می‌گفتند ما نیازمند تجهیزات بهتر و بروزتری هستیم.

مطهری تصریح کرد: نمایندگان یک طرح دوفوریتی تهیه کرده‌اند که مطرح خواهد شد و معمولا شورای نگهبان می‌گوید که باید اصلاح بودجه به شکل لایحه باشد که این موضوع باید حل شود.

نایب رئیس مجلس گفت: در خیلی جاها سیلاب‌ها به درستی مدیریت شد. مثلا در سلماس خوب مدیریت شده و خسارات به حداقل رسیده است. مسئله مدیریت واحد در این اتفاقات بسیار مهم است که ما شورای عالی مدیریت بحران داریم. یعنی قانون داریم و رئیس این شورا رئیس‌جمهور است که معمولا به وزیر کشور محول می‌شود که ما باید مدیریت و فرماندهی واحد در این حوادث داشته باشیم که گاهی ناهماهنگی‌هایی وجود داشته است.

وی افزود: اکثر نمایندگان و همکاران ما حقوق چند روز خودشان را به سیل‌زدگان اختصاص دادند که از آنها تشکر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین‌علی حاجی‌دلیگانی زمانی که نمایندگان در حال تشریح وضعیت استان‌های خود بودند درخواست بیان تذکر داشت که هیات رئیسه به حاجی‌دلیگانی گفت که بعد از پایان صحبت نمایندگان استان‌های آسیب‌دیده تذکر را می‌شنویم.

حاجی‌دلیگانی پس از پایان صحبت نمایندگان مجدداً درخواست تذکر داد که هیات رئیسه مخالفت کرد و مطهری خطاب به وی گفت که ۴ ساعت جلسه ما تمام شده و اگر بخواهیم جلسه را ادامه دهیم باید رأی‌گیری کنیم.

در نتیجه مطهری ختم جلسه را اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز