خبرگزاری کار ایران

کمالی‌پور در نطق میان دستور:

همه ارکان دولت آمریکا تروریست هستند/ مرزها را باز و بازار داخل را مدیریت کنید

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۲۷۹

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه ارکان دولت آمریکا تروریست هستند، سازمان سیا که آثار جنایات، کودک و آدم کشی آن در همه جا وجود دارد یک سازمان تروریستی است.

به گزارش ایلنا، یحیی کمالی پور در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود، گفت: سال جدید را به محضر همه ملت بزرگ ایران، رهبر فرزانه انقلاب و شما همکاران عزیز و ارزشمند عرض تبریک و تهنیت دارم و توجه مسئولین کشور را به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد جلب می کنم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت ارزهای خارجی و به تبع آن کاهش واردات و قاچاق اکثر کالاهای خارجی، فرصت طلایی برای دولت ایجاد شده است که بتواند با تدابیر دقیق به تحقق شعار سال کمک کند، به عنوان مثال دولت اهتمام ویژه ای برای تامین مواد اولیه کارخانجات و نهادهای کشاورزی و دامی به کار ببندد و حداقل اینکه مواد اولیه کشور صادر نشود و از خام فروشی پرهیز شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: از سوی دیگر اینکه در داخل کشور نقدینگی در بانک‌ها که انباشته شده است جز برای تولید و مسائل ضروری کشور اختصاص داده نشود و در سنوات گذشته ما شاهد بودیم اعظم تسهیلات کشور صرف فعالیت های کاذب شده است.

وی افزود: همچنین ما ۱۵ کشور همسایه داریم که به کالاهای ایرانی نیاز دارند اگر ما به جای چشم دوختن به آمریکا و اروپا به کشورهای همسایه توجه می کردیم امروز وضعیت بهتری داشتیم و الان هم هنوز دیر نشده است بیایم روابط خودمان را با کشورهای همسایه تحکیم ببخشیم که زمینه صادرات و رونق تولید فراهم بشود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در این خصوص وزارت امور خارجه کشور که این روزها در حوزه مسائل اقتصادی نقش چندانی را ایفا نمی‌کند با استفاده از متخصیصان کانون رصد بازارهای خارجی برای هدایت تولیدات داخلی و نهایتا صادرات باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: در حوزه مسائل خارجی اخیرا مجلس سنای آمریکا قصد دارد که سپاه پاسداران را به عنوان گروه ترویستی معرفی کند، از این تریبون که تریبون خانه ملت و متعلق به همه ایران است اعلام می کنم که همه ارکان دولت آمریکا تروریست هستند، سازمان سیا که آثار جنایات، کودک و آدم کشی آن در همه جا وجود دارد یک سازمان تروریستی است.

کمالی پور گفت: ارتش آمریکا که جغد شوم کشتار کودک کشی است یک ارتش ترویستی است و زمان آن رسیده است که مجلس شورای اسلامی این‌ها را تروریست اعلام کند و با قاطعیت هر چه تمام‌تر از ارتش انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت کند.

وی با اشاره به سیل اخیر کشور در ایام نوروز، بیان داشت: آنچه ما در خصوص سیل، تخلفات و خسارت ناشی از آن مشاهده کردیم نتیجه بی تدبیری متولیان امر است، اگر در حوزه سدسازی، اب خیزداری و پروژه های مرتبط اقدام کارشناسی می شد ما امروز شاهد این همه گرفتاری نبودیم چه کسی می تواند و با چه قمیتی این آلام را از دوش مردم شریف ما بردارد و برطرف کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در اینجا جا دارد از همه عزیزانی که کمک کردند، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج، نیروهای مردمی و دولت نهایت تشکر و قدردانی را به عمل آورم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: تذکر جدی و اساسی من به وزیر راه و شهرسازی است، آقای وزیر روزی که رای اعتماد گرفتید مردم امیدوار بودند که می توانید گره‌های کور اتفاقات افتاده در وزارت عریض و طویل راه و شهرسازی را باز کنید اما در فاصله کوتاه این امید به یأس تبدیل شد، آیا خبر ریلی که فرمان عملیاتش را در جیرفت صارد کردید دارید؟ آیا می دانید که باید چهارساله تمام شود و هنوز پیشرفت چندانی ندارد؟ آیا می دانید راه های مواصلاتی تعطیل، پل های این منطقه تعطیل شده اند.

وی افزود: تذکر دیگر من به وزیر جهادکشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اگر نمی توانید مسئله را حل کنید چرا صورت مسئله را پاک می کنید، اگر نمی توانید مدیریت بازار را تنظیم کنید اگر نمی توانید بر بازار داخلی کنترلی داشته باشید اگر نمی توانید با دلالان و با واسطه ها برخورد کنید چرا مرزها را می بندید؟ که چوب آن بر سر کشاورزان و تولید مظلوم بخورد. هر چه سریعتر از شما می خواهم که مرزها را باز کنید اما بازار داخل را مدیریت کنید.

کمالی پور خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: در سفر به استان کرمان اعلام کردید برای هر شهرستان ۱۰ زمین با چمن مصنوعی می سازید اما می دانید حتی یک چمن ایجاد نشد و جوانان ما هنوز منتظر وعده های بلاعمل شما هستند.

وی در تذکر به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی عنوان کرد: جنوب کرمان را می شناسید؟ چرا نگاهتان را از جنوب کرمان برداشته اید؟ آیا می دانید در هر خانواده این منطقه  دو فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس بیکار وجود دارد؟ این آمارهایی که اعلام می کنید و درصد کاهش بیکاری را در کجای کشور ایجاد کرده اید که این همه گرفتاری داریم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضمن تشکر از وزیر نفت، از ایشان می خواهم در عملیات گازرسانی به شهرها و روستاهای تابعه تسریع کند و برای آخرین بار به وزیر نیرو تذکر می دهم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در محاصره سه رود اصلی و فصلی قرار دارند اگر به داد آنها نرسید قطعا سرنوشتی غم انگیزتر از خوزستان و شهرهای شمالی کشور خواهند داشت، امیدوارم هر چه سریعتر کاری برای این مردم با ساماندهی رودخانه ها انجام دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز