خبرگزاری کار ایران

در واکنش به حادثه تروریستی نیوزیلند مطرح شد؛

هشدار ستاد حقوق بشر کشورمان نسبت به سیاسی‌کاری و عواقب بی‌تفاوتی در قبال نماد‌های جنایت علیه بشریت

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۱۲۵

ستاد حقوق بشر جمهور اسلامی ایران، طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان، به این حمله جنایت‌کارانه واکنش نشان داد و خواستار رسیدگی جوامع حقوقی و بین‌المللی شد.

به گزارش ایلنا، در پی حادثه تروریستی در دو مسجد شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند، ستاد حقوق بشر کشورمان بیاینه‌ای صادر و ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان، خواستار رسیدگی جوامع حقوقی و بین‌المللی به این حمله تروریستی شد شد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه دهشتناک و فاجعه انسانی کشتار مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع در کشور نیوزیلند که مقارن با ظهر روز جمعه و سوء استفاده ناجوانمردانه تروریست‌ها از ظرفیت گردهمایی مسلمان برای عبادت و ارتباط باخدا و صله‌رحم در مراسم برگزاری نماز جمعه به وقوع پیوست، نماد اقدامی هوشمند و سازماندهی‌شده در مسیر نضج تنفر، افراطی‌گری در جهان می‌باشد.

وقوع حادثه دهشتناک فوق که متأسفانه در سال‌های گذشته نمونه‌های دیگر آن با اذیت و آزار بی‌شمار دختران وزنان مسلمان در مدارس و اماکن عمومی در دنیای غرب خصوصاً در اروپا از یک‌سو و ایجاد تفرقه میان مسلمانان جهان از سوی دیگر ریل‌گذاری شده هم به لحاظ کمی و هم کیفی رشد بدخیم و سرطان گونه‌ای داشته است.

فرآیند ضد بشری فوق متأسفانه شرایطی را فراهم آورده تا در کشور نیوزیلند به‌عنوان یکی از کشور‌های کم حاشیه در کمتر از یک دقیقه شاهد کشتار بی‌رحمانه و مجروحیت شدید قریب به یک‌صد انسان بی‌گناه باشیم.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن همدردی و ابلاغ مراتب تسلیت ملت ایران به خانواده‌های شهدای این حادثه تروریستی و محکومیت شدید اقدام وحشیانه فوق از شخص دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت می‌خواهد تا بر اساس تعهد و وظیفه بین‌المللی خود، در مسیر آگاه‌سازی ملت‌های جهان در ریشه‌یابی و چرایی وقوع این طیف از اقدامات ضد بشری و سیستماتیک که نماد بارز نضج تنفر دینی، اسلام هراسی، تبعیض نژادی و خلق طیف جدیدی از گروه‌های تروریستی می‌باشد را با تمام توان و ظرفیت خود محکوم و مورد رسیدگی قرار دهد.

بی‌تفاوتی نسبت به جنایت‌های قبلی در کشور‌های اروپایی و دسته‌بندی تروریست‌ها به گروه‌های خوب و بد توسط دول غربی خصوصاً توسط آمریکا، نروژ، فرانسه و انگلیس موجب رشد ترور و ناامنی در جهان گردیده که در صورت تداوم سیاسی‌کاری فوق حادثه تروریستی نیوزیلند نه آخرین بلکه تنها یکی از نماد‌های آن خواهد بود.

ستاد حقوق بشر ضمن هشدار نسبت به سیاسی‌کاری و عواقب بی‌تفاوتی در قبال این نوع از نماد‌های جنایت علیه بشریت خواستار تعیین گزارشگر ویژه‌ای توسط دبیر کل سازمان ملل متحد برای پیگیری ریشه‌ای این پدیده ضد انسانی از یک سو و ورود جدی شورای امنیت و صدور قطعنامه محکومیت علیه اقدامات دامنه‌دار نژادپرستانه و تروریستی فوق از سوی دیگر می‌باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز