خبرگزاری کار ایران

​روحانی در دیدار مشاور امنیت ملی عراق:

حشدالشعبی جایگاه مهمی در ثبات، فرهنگ و تقویت همبستگی ملی عراق داشته و دارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۳۴۹

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز اراده دو ملت و دو دولت بر توسعه همه جانبه روابط ایران و عراق است بر ضرورت تلاش همه مسئولان در این راستا تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار با فالح الفیاض، رئیس حشدالشعبی و مشاور امنیت ملی عراق با تجلیل از مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها و افتخارآفرینی‌های حشدالشعبی در مسیر مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت در عراق، گفت: مبارزه با تروریست‌ها در عراق با مجاهدت‌های مردم عراق به دست آمد و افتخاری برای مسلمانان و جهان اسلام بود.

وی حضور و فتاوای علمای بزرگ در ایران و عراق در مسیر مبارزه با تروریسم و علیه استعمار به نفع ملت های منطقه را مغتنم و ارزشمند دانست و اظهار داشت: حشدالشعبی، جایگاه بسیار مهمی در فرهنگ و تقویت همبستگی ملی عراق داشته و دارد.

رئیس‌‌جمهور اربعین حسینی و حضور میلیونی زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در عراق را بهترین نماد از عشق دو ملت به اهل بیت(ع) دانست و اظهار امیدواری کرد تا اهداف دو ملت در راستای صلح و توسعه منطقه محقق شود.

فالح الفیاض، رئیس حشدالشعبی و مشاور امنیت ملی عراق نیز در این دیدار سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به عراق را مهم و در راستای منافع دو ملت دانست و تصریح کرد: توسعه روابط و همکاری‌ها میان ایران و عراق زمینه‌ساز تحولات بزرگ در منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: گسترش همکاری‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی دو کشور پشتوانه مهم و بزرگی برای نزدیکی بیش از پیش دو ملت و توسعه دو کشور خواهد بود.

مشاور امنیت ملی عراق افزود که عراق همواره خود را مدافع جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون می‌داند و به دستاوردها و پیشرفت‌های سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و بین‌المللی همسایه برادر خود ایران افتخار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز