خبرگزاری کار ایران

سفیر سابق انگلیس در ازبکستان:

حمایت لندن از زاغری به عنوان یک شهروند دوتابعیتی بی‌سابقه است

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۳۴۴

سفیر سابق انگلیس در ازبکستان با انتشار یادداشتی به حمایت انگلیس از شهروند دوتابعیتی بازداشت‌شده در ایران واکنش نشان داده و آن را بی‌سابقه دانسته‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از کنسورشیم نیوز، کریگ موری دیپلمات پیشین انگلیسی و سفیر پیشین انگلیس در ازبکستان در یادداشتی به اعطای حمایت دیپلماتیک دولت انگلیس به نازنین زاغری واکنش نشان داد و آن را غیر متعارف دانسته است.

وی در یادداشت خود در این باره نوشته‌ است:  این حمایت بسیار بسیار جالب و شدیدا غیرعادی است.

موری در ادامه توضیح داده است که به این رویکرد انتقادی ندارد و سال‌ها برای این موضوع تلاش کرده‌است اما در دوران حضور او در دولت انگلیس تلاش‌های وی برای اعطای حمایت دیپلماتیک از سوی دولت انگلیس به شهروندان دو تابعیتی بی‌فایده بوده است و اکنون رویکرد دولت انگلیس در مورد نازنین زاغری عجیب است.

کریگ موری ادامه داد: سیاست قدیمی و پابرجای وزارت خارجه انگلیس مبتنی بر این است که به شهروندان دوتابعیتی در کشوری که دارای تابعیت آن‌ نیز هستند، حمایت کنسولی اعطا نمی‌کند.

سفیر پیشین انگلیس در ازبکستان، گفت که وقتی که در سفارت‌خانه‌های انگلیس مشغول به کار بوده است، همواره از اینکه  نمی‌توانسته به افراد دو تابعیتی - کمکی بکند، عصبانی بوده است.

این دیپلمات پیشین انگلیسی در بخش دیگری از یادداشت خود نوشت: دولت انگلیس پیش از اعطای حمایت دیپلماتیک، برای کمک به نازنین زاغری با وجود دوتابعیتی بودن وی تلاش زیادی کرده است، این مساله تا حدی غیرعادی است.

وی بار دیگر تاکید کرد که به این موضوع انتقادی ندارد ولی مشکل این جاست که تا کنون چنین اتفاقی رخ نداد‌ه‌ است.

سفیر پیشین انگلیس در ازبکستان در ادامه گفت:‌ به نظرم این احتمال وجود دارد که ایرانی‌ها این مساله را به عنوان تأییدی برای جاسوس بودن نازنین زاغری محسوب کنند. من دولت ایران را تشویق خواهم کرد که چنین مسیری را در پیش بگیرد اما  به عنوان نشانه‌ای از عفو و شفقت‌شان، به او اجازه دهند  که به انگلیس بازگردد و از این طریق رویکرد صلح‌آمیزشان را به جهان نشان دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز