خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه بوستون در گفت‌وگو با ایلنا:

حمایت‌های آمریکا، دلیل اقدامات تروریستی و غیر بشردوستانه اسرائیل است/ هدف از برجام، تحقق صلح پایدار و کاهش خصومت‌ها بود/ اروپا مصمم به دور زدن تحریم‌هاست

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۰۵۰

استاد علوم سیاسی دانشگاه بوستون گفت: اسرائیل تا زمانی که آمریکا از او حمایت می‌کند به خود اجازه انجام عملیات‌های نظامی و غیربشردوستانه را می‌دهد بدون آنکه از سوی جامعه بین‌الملل کمترین مواخذه‌ای دریافت کند در این شرایط می‌تواند آزادانه عمل کند و حملات تروریستی و نظامی را ادامه دهد و ثبات خاورمیانه را به خطر بیاندازد.

آندرو جِی باسویچ تاریخ‌نگار آمریکایی و استاد دانشگاه بوستون است. حوزه تخصصی این استاد دانشگاه روابط‌ بین‌الملل و سیاست خارجه آمریکا است. وی در گفت‌وگو با ایلنا بر کارایی برجام تاکید کرد و اتحاد آمریکا و اسرائیل عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه دانست.

اروپا نشان داده که برای دور زدن تحریم‌ها مصمم است

آندرو جِی باسویچ در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، تلاش اروپا برای ادامه تجارت با ایران را مناسب و شایسته دانست و گفت: معتقدم اروپا برای تجارت با ایران و دور زدن تحریم‌ها تلاش زیادی می‌کند و نشان داده است که در این مسیر مصمم است.

به اعتقاد اروپایی‌ها زنده نگه داشتن برجام  باعث کاهش احتمال درگیری نظامی در جهان می‌شود

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع اروپا معتقد به کارایی برجام و توافق با ایران است و با تلاش برای زنده نگه داشتن و ماندن ایران در برجام به دنبال صلح پایدار است. کشورهای اروپایی معتقدند که زنده نگه داشتن برجام باعث کاهش خصومت و احتمال درگیری نظامی در جهان می‌شود.

باسویچ تاکید کرد: در همین راستا کشورهای اروپایی ادامه تجارت با ایران را عامل اصلی برای زنده نگه داشتن برجام می‌دانند و تاکنون نشان داده‌اند که برای تجارت با ایران با راه‌اندازی اینستکس تلاش زیادی می‌کنند.

اختلاف با سازمان‌های اطلاعاتی یکی از اشتباهات ترامپ است

این استاد علوم‌سیاسی و روابط‌بین‌الملل در ادامه ضمن تاکید بر پایبندی ایران به برجام به سیاست غلط و اختلاف‌نظرهای ترامپ و سازمان‌های اطلاعاتی‌اش اشاره کرد و گفت: ترامپ با سازمان‌های اطلاعاتی‌ آمریکا دارای اختلاف‌های اساسی است و این اختلاف یکی از اشتباه‌های ترامپ است.

ترامپ با نادیده گرفتن پایبندی ایران به برجام سیاست خارجه مورد نظر خود را دنبال می‌کند

وی افزود: موضوع ایران نمونه بارز اختلاف ترامپ و سازمان‌های اطلاعاتی است. ترامپ با نادیده گرفتن اطلاعات این سازمان در مورد برجام و پایبندی ایران به برجام یکی از اشتباهات سیاست خارجی خود را در عرصه بین‌المللی انجام داد.

باسویچ تاکید کرد: ایران بر اساس شواهد به برجام پایبند است اما ترامپ با نادیده گرفتن این موضوع، سیاست خارجه مورد نظر خود را دنبال می‌کند و این موضوع یک اشتباه است.

حمایت آمریکا از اسرائیل عامل حملات نظامی رژیم صهیونیستی است

این استاد علوم سیاسی ضمن نقد اقدامات نظامی اسرائیل حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی را عامل این دست حملات دانست و تصریح کرد: این حملات نظامی توسط اسرائیل مورد انتقاد بین‌المللی است اما حمایت‌های بی‌اندازه آمریکا از رژیم صهیونیستی اجازه ابراز انتقادات در سطح بین‌المللی را به کشورهای جهان نمی‌دهد.

اتحاد اسرائیل و آمریکا عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است

وی در ادامه در مورد اتحاد آمریکا و اسرائیل اظهار کرد: اتحاد آمریکا و اسرائیل عامل فعالیت صهیونیست‌ها و بی ثباتی در منطقه است. همین موضوع اجازه عملیات و فعالیت‌های نظامی  را به اسرائیل می‌دهد. اسرائیل تا زمانی که چنین حمایتی از سوی آمریکا دریافت می‌کند به خود اجازه انجام عملیات‌های نظامی و غیربشردوستانه را می‌دهد بدون آنکه از سوی جامعه بین‌الملل کمترین مواخذه‌ای دریافت کند در این شرایط می‌تواند آزادانه عمل کند و حملات تروریستی و نظامی را ادامه دهد و ثبات خاورمیانه را به خطر بیاندازد. این اقدامات نظامی ناپسند و مایه تاسف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز