خبرگزاری کار ایران

در دیدار رئیس سازمان تعزیرات مطرح شد؛

افزایش ۲۰ درصدی پرونده‌ها و کاهش زمان رسیدگی به آنها در ۱۱ ماه سال جاری

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۰۵۵

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس سازمان تعزیرات حکومتی آمادگی مجلس برای کمک به تعزیرات با استفاده از ظرفیت مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون های مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، جمال انصاری، معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جوان و انقلابی بودن نیروهای انسانی این سازمان گفت: در ۱۱ ماه نخست سال جاری تعداد پرونده های وارده به سازمان ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و علیرغم افزایش پرونده‌‌‌های وارده، مدت زمان رسیدگی به پرونده‌‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده‌های مهم و ملی در سال جاری ۷۶ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: در حوزه پرونده‌‌های ارزی شاهد رشد ۸۶ درصدی پرونده‌‌‌ها و افزایش ارسال پرونده از سوی بانک مرکزی و بانک‌‌های عامل بوده‌‌ایم. 

معاون وزیر دادگستری با اشاره به مشکلات ساختاری و سخت افزاری موجود در انجام مأموریت‌‌‌های سازمان تعزیرات تصریح کرد: با وجود ۳۹۷ شهرستان مصوب وزارت کشور، تعداد ۳۴۹ اداره مصوب در چارت سازمانی تعزیرات وجود دارد که در حال حاضر ۱۷۴ اداره فعال و مستقر هستند اما نیمی از این ادارات مستقر نیز فعالیت‌شان به صورت پاره وقت است.

انصاری اضافه کرد: ۱۳۸ ساختمان تعزیرات در کشور استیجاری است و عملاً ساختار تعزیرات در نزدیک به ۴۰ درصد کشور وجود ندارد و عملا مداخله نظارتی و تعزیراتی در این بخش از کشور در شرایط فعلی امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: آئین دادرسی مستقل و رفع نواقص موجود در قانون‌گذاری و اثربخش کردن وجود تعزیرات در بازار نیازمند همکاری مجلس شورای اسلامی در تمام حوزه‌‌های رسیدگی، نظارت و ضمانت اجرای احکام است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی بازتاب فعالیت‌‌‌‌های سازمان تعزیرات در رسانه‌‌‌ها را نشانگر عملکرد مطلوب این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: برای اثرگذاری بهتر باید آسیب‌‌‌‌‌‌‌شناسی عملکردی از فعالیت‌‌‌های تعزیرات برای بازدارندگی در بازار بیشتر شود تا مردم خدمات سازمان تعزیرات را حس کنند.

وی افزود: بهترین راه جمع‌‌‌‌آوری اطلاعات و داده‌‌‌ها در تعزیرات، کاهش مداخله نیروی انسانی است و باید شبکه دریافت گزارش‌‌‌ها و شکایات هوشمند شود.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه مجلس آمادگی دارد از ظرفیت مرکز پژوهش‌‌ها و کمیسیون‌‌ها برای کمک به سازمان تعزیرات استفاده کند، ابراز داشت: با توجه به فشار موجود بر مردم در بازار و خریدهای شب عید اثرگذاری را با قوانین موجود هم که شده با قوه قضائیه و مجموعه دادستانی و دادستان کل کشور و اختیار از مجموعه دادستانی و اخذ اجازه ویژه به سمت حل مشکلات مردم برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز