خبرگزاری کار ایران

سامانی خبر داد؛

اعتبار ١٥١میلیاردی برای جبران خسارت سیل اردبیل وچهارمحال وبختیاری

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۲۷

سخنگوی وزارت کشور از اختصاص ١٥١ میلیارد ریال بودجه برای جبران خسارت سیل به استان‌های اردبیل و چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از اختصاص بیش از ١١٤ میلیارد ریال به استان چهارمحال و بختیاری با پیشنهاد وزارت کشور به منظور جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل و اجرای پروژه‌های پیشگیرانه با تصویب هیئت وزیران خبر داد.

وی در ادامه افزود: پیرو تصویب این پیشنهاد وزارت کشور اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد و ٣٦٠ میلیون ریال از محل منابع ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد و مبلغ ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل با معرفی استانداری چهارمحال و بختیاری بین آسیب دیدگان ناشی از سیل و آب‌گرفتگی پرداخت می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور همچنین از تصویب دیگر پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر اختصاص ٣٧ میلیارد ریال به استان اردبیل برای جبران خسارت و بازسازی ساختمان‌ها و تأسیسات زیربنایی خسارت دیده ناشی از وقوع طوفان و فرونشست زمین و سیلاب‌های فصلی خبر داد.

سامانی تصریح کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال از محل منابع ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور در اختیار دستگاه اجرایی قرار می‌گیرد و مبلغ ۷ میلیارد و ٢٥٠ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت توسط بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل با معرفی استانداری اردبیل بین آسیب دیدگان ناشی از وقوع طوفان و فرونشست زمین و سیلاب پرداخت می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها یادآور شد: این مصوبه هیأت وزیران جهت اجرا به وزارت کشور، وزارت اقتصاد، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز