خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا:

مگر سال ۵۸ است که به مردم کوپن بدهیم/ افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق‌ها ممکن نیست

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۴۷۲

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کوپنی کردن یعنی چه؟ مگر در سال ۵۸ هستیم؟ آن زمان‌ها کوپن کاغذی بود حالا هم یک کارت دست مردم بدهیم و بگوییم در صف بایستید روغن و گوشت بگیرید! این کار منطقی نیست و فساد ایجاد می‌کند.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی که در صحن مجلس به تصویب رسید با بیان اینکه اعتقاد دارم مجلس نباید به افزایش حقوق رأی می‌داد، گفت: قبل از این طرح پیشنهادی مطرح شد که از پیشنهادی که در صحن رأی آورد، پخته‌تر و جالب‌تر بود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرحی که پیشنهاد شد برای افزایش حقوق حداقل ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که اگر ما آن را تصویب می‌کردیم، بسیار بهتر بود.

به گفته وی ۲۰ درصد افزایشی که برای حقوق‌ها در نظر گرفته شده بود، ممکن بود باعث بی‌عدالتی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش ۴۰۰ هزارتومانی هم با محدودیت منابع رو به‌رو هستیم و تامین آن ممکن نیست و مشاهده هم کردیم که دولت گفت آن را اجرایی نمی‌کنم، البته حرفش درست نیست و باید انجام دهد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت می‌گوید من ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار دارم که اگر بخواهم آن را تقسیم کنم به همه نمی‌رسد در حالیکه اگر آن پیشنهاد کف ۵۰۰ هزار تومان و سقف یک میلیون تومان رای می‌آورد علاوه بر خوب بودن قابلیت اجرا داشت.

وی درباره اختصاص کالابرگ‌های الکترونیکی به کالاهای اساسی بیان کرد: درباره کوپنی کردن باید بگویم که نمایندگان هم متوجه نشدند به چه چیزی رأی دادند.

لاهوتی ادامه داد: دولت برای تأمین کالاهای اساسی ۱۴ هزار میلیارد دلار با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در نظر گرفت که معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود؛ همین امر سبب می‌شد کالاها به خودی خود ارزان شوند.

وی افزود: کاری که نمایندگان کردند این بود که معادله را بهم زدند و گفتند که ممکن است رانتی اتفاق بیفتد و برای این کار از ارز تدریجی و نیمایی استفاده کنیم؛ از آن‌ها پرسیدم این ارز تدریجی یعنی چه ؟ می‌گفتند ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در صورتی که تعریف ارز تدریجی این نیست و بالاتر از ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است ارز نیمایی هم که ۸ هزار تومان است با این کار ما خود به خود قیمت کالاها را بالا برده‌ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کوپنی کردن یعنی چه؟ مگر در سال ۵۸ هستیم؟ آن زمان‌ها کوپن کاغذی بود حالا هم یک کارت دست مردم بدهیم و بگوییم در صف بایستید روغن و گوشت بگیرید! این کار منطقی نیست و فساد ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز