خبرگزاری کار ایران

سید کمال خرازی در گفت‌‌وگو با ایلنا: 

اروپا وظایف خود را به اندازه کافی انجام نداده است/ کمربندها را سفت ببندیم تا دشمنان ناامید شوند

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۳۰۰

رییس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: اروپا به بهانه‌های مختلف وظایف خود را به شکل و اندازه کافی انجام نداده است.

سید کمال خرازی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص فشارهای ایالات متحده به اتحادیه اروپا و میزان تحمل اروپایی‌ها در برابر آن فشارها گفت: تحمل فشارها و تهدیدات آمریکا از سویی اروپایی‌ها اندک است، چنانچه تاکنون هم همین‌گونه بوده و اروپا به بهانه‌های مختلف وظایف خود را به شکل و اندازه کافی انجام نداده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازوکار مالی ویژه اتحادیه اروپا (اینستکس) می‌تواند نیازهای ایران را تامین کند؟ اظهار داشت: خود اروپایی‌ها اعلام کرده‌اند که این سازوکار فعلا در خصوص مسائلی مانند غذا، دارو و تجهیزات پزشکی و کشاورزی است و بعدها اگر بتوانند آن را توسعه می‌دهند.

وزیر اسبق امور خارجه ادامه داد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ما نباید امیدی به آنها داشته باشیم و باید بر اساس توانمندی‌ها و امکاناتی که در مملکت وجود دارد، به اداره کشور بپردازیم.

خرازی در پاسخ به این سوال که آیا سیاست دولت ترامپ بعد از کنفرانس ورشو به سمت تشدید فشارها و جنگ با ایران است؟ تصریح کرد: تاکنون سیاست آنها علیه ایران بی‌نتیجه بوده است و اگر باز هم فشار بیاورند، بی‌نتیجه خواهد بود.

وی افزود: این مسئله به شرط آن است که ما متحد باشیم و کمربندها را سفت ببندیم تا آنها نامید شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز