خبرگزاری کار ایران

جزئیات برگزاری دادگاه شهروند هندی در پاکستان

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۲۷۴

روز سه‌شنبه دادگاه رسیدگی به پرونده شهروند هندی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پاکستان‌تودی، دادگاه رسیدگی به پرونده «کولبوشان جادهوا» شهروند هندی امروز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

جادهاو، روز سوم مارس ۲۰۱۶ در منطقه ناآرام بلوچستان پاکستان جایی که سال‌ها صحنه درگیری نیروهای امنیتی پاکستان و گروه‌های مسلح جدایی‌طلب بوده‌ است، دستگیر شد.

پاکستان مدعی است که این تبعه هندی، در زمان دستگیری از ایران وارد ایالت بلوچستان شده و از سال ۲۰۱۳ در استخدام شاخه تحقیق و تحلیل اطلاعات خارجی هند بوده است؛ نهادی که ادعا شده از سال ۲۰۰۳ دفتری را در منطقه چابهار راه‌اندازی کرده است.

در آن زمان دولت هند با تکذیب ادعای جاسوسی و نیز رد ادعای دستگیری این شهروند خود در خاک پاکستان، مدعی شد که این تبعه هندی از خاک ایران «ربوده شده است».

نیروهای مسلح پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کردند که متهم، به دریافت دستور از سوی نهادهای اطلاعاتی هند برای طراحی، هماهنگی و سازماندهی خرابکاری در بلوچستان با هدف «ایجاد بی‌ثباتی و به راه انداختن جنگ علیه پاکستان» اعتراف کرده است. `

امروز قرار است دادگاه وی به ریاست خاور قریشی برگزار شود. قریشی در مورد این پرونده گفت دولت هندوستان تاکنون در این مورد واکنش و اظهارنظری نداشته است و با توجه به بررسی‌های ما این فرد دو پاسپورت دارد و با یک هویت دیگر به نام حسین مبارک هم فعالیت می‌کرده است. حال برای ما سوال پیش آمده‌ است که کدامیک از این هویت‌ها درست است.

این قاضی هم‌چنین گفت: هند باید در مورد اینکه چرا تاکنون طبق مقررات با این متهم برخورد نشده است توضیح دهد.

وی همچنین اضافه کرد: هند تاکنون از حضور در دادگاه جهانی و پاسخگویی به پاکستان امتناع ورزیده است. این کشور باید بداند به دیواری از دروغ تکیه داده‌ است. 

قریشی اضافه کرد: دادگاه باید به سوالات زیادی پاسخ دهد از جمله اینکه چرا این فرد دو شناسنامه داشته است؟ کدام‌یک از این هویت‌ها درست و کدام اشتباه است؟ چه شواهدی وجود دارد که وی از ایران دزدیده شده‌ است؟

وکیل مدافع این متهم در پاسخ به این اظهارات گفت: «پاسپورت به نام حسین مبارک در سال ۲۰۰۳ صادر و در سال ۲۰۱۴ تمدید شد. آدرس ذکر شده در پاسپورت  متعلق به مادر وی است.»

وی در ادامه توضیح داد: ایران هیچ ارتباطی با پرونده وی ندارد. جادهوا از بلوچستان و نه ایران دستگیر شد و داستان آدم ربایی او از ایران بی‌اساس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز