خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

مردم نباید فکر کنند کسی به فکر آنها نیست/ اقتصاد کشور از بیماری‌های طولانی رنج می‌برد

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۷۲۰

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: مردمی که در این جامعه زندگی می‌کنند نباید هیچوقت احساس گرفتاری پیدا کنند. مردم نباید فکر کنند کسی به فکر آنها نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آیین نکوداشت سیدعلاءالدین میرمحمد صادقی که در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: باید بپذیریم برای حل مسائل ایران هیچ راهی جز میدان‌داری بخش خصوصی وجود ندارد. هر چند در برخی مواقع با مشکلاتی از سمت خود دولتی‌ها روبرو است اما باید روی علاقه به کشور و مردم کار خودش را بکند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی به صورت واقعی نمی‌تواند مسئولیت اجتماعی خود را رعایت نکند. مردمی که در این جامعه زندگی می‌کنند نباید هیچوقت احساس گرفتاری پیدا کنند. مردم نباید فکر کنند کسی به فکر آنها نیست کسی حال آنها را نمی‌پرسد ما اگر جوری فعالیت کنیم که مردم احساس کنند کسانی هستند که به فکر آنها هستند آن وقت ببینید سرمایه اجتماعی آنها چقدر بالا می‌رود.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: ما اقتصادی داریم که از بیماری‌های طولانی رنج می‌برد چالش‌هایی داریم همچون آب که پیامد آن در نهایت اقتصادی است.

جهانگیری ادامه داد: باید بخش خصوصی میدان را بدست بگیرد. بخش خصوصی که آلوده و رانت‌خوار نیست. آنهایی که بخش خصوصی نیستند، می‌آیند و بخش خصوصی را بدنام می‌کنند. اتاق بازرگانی باید قدرتمند باشد و پشتوانه‌اش بخش خصوصی باشد. علاوه بر آن باید نمونه‌های موفق را معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: باید همه به هم کمک کنیم تا از این دوران عبور کنیم. باید از بخش خصوصی دفاع کرد و اتاق بازرگانی هم باید پشتوانه بخش خصوصی باشد. ما باید از بخش خصوصی موفق الگوسازی کنیم.

جهانگیری اظهار داشت: بنده وقتی می‌گویم بخش خصوصی منظورم شخصی همچون آقای میرمحمد صادقی است که علاوه بر فعالیت اقتصادی، مسئولیت اجتماعی خود را هم انجام داده است.

وی افزود: زمانی که در اصفهان استاندار بودم فردی خیر آنجا حضور داشت که یکبار می‌گفت مدرسه‌ای ساختم و روزی دیدم بچه‌ها با خوشحالی از درب مدرسه خارج می‌شوند و این بهترین لحظه زندگی من بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز