خبرگزاری کار ایران

در جلسه عصر امروز؛

هیات دولت تعدادی از مواد قانون مالیات‌های مستقیم را اصلاح کرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۳۱۱

هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، با تدوین لایحه‌ای، تعدادی از مواد قانون مالیات‌های مستقیم را اصلاح کرد.

به گزارش ایلنا، این اصلاحات شامل افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌‌های اشخاص، برون سپاری مالیات ستانی به دفاتر اسناد رسمی و معافیت برخی از مشاغل یا گروه هایی از آنان که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر ۳۰ برابر معافیت موضوع قانون مذکور باشد، از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک مربوط به این قانون و همچنین اظهار نظر مالیاتی تعیین و وصول مالیات مؤدیان مذکور به صورت مقطوع تعیین می شود.

مصوبه مربوط به اخذ مابه‌التفاوت ریالی نرخ ارز مرجع از واردکنندگان اصلاح شد

با تصویب دولت، مصوبه مربوط به اخذ مابه التفاوت ریالی نرخ ارز مرجع از واردکنندگان کالا اصلاح شد.

هیأت وزیران این تصمیم را با هدف شفاف سازی در نحوه محاسبه مابه التفاوت ریالی نرخ ارز مرجع و نیز نحوه اقدام در مورد واحدهای تولیدی که توسط آنها نسبت به ورود ماشین آلات و تجهیز خطوط تولید با استفاده از ارز مرجع مبادرت شده است، اتخاذ کرد.

تصویب آیین‌‌نامه اجرایی ارتقای شاخص‌‌های وضعیت زنان و خانواده

دولت در اجرای تکلیف قانونی مندرج در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مبنی بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن و توجه ویژه به نقش سازنده آنان، آیین نامه اجرایی درخصوص نحوه اعمال، ساز و کارهای نظارت و پایش شاخص ها و وظایف و الزامات دستگاه های اجرایی برای ارتقای شاخص های وضعیت زنان و خانواده را به تصویب رساند.

تقویت جایگاه سازمانی امور زنان و خانواده در دستگاه های اجرایی، اعمال رویکرد عدالت جنسیتی بر مبنای اصول اسلامی و رصد مستمر ارتقای شاخص های وضعیت زنان و خانواده، از جمله اهداف آیین نامه اجرایی یاد شده است.

به موجب آیین نامه فوق، معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده موظف شد به منظور سنجش میزان تاثیر طرح ها و برنامه های دستگاه های اجرایی در ارتقای شاخص ها و همچنین تقویت نظام سیاستگذاری تصمیم سازی و برنامه ریزی کلان حوزه زنان و خانواده، حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ این آیین نامه، نسبت به ایجاد سامانه ارزیابی و رصد وضعیت زنان و خانواده و پایش مستمر شاخص ها اقدام نماید.

به منظور بهره مندی جامعه از سرمایه انسانی زنان در فرایند توسعه و تضمین مشارکت کامل و موثر زنان در سطوح تصمیم گیری سازمانی، معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده موظف شد با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور نسبت به طراحی و تدوین دوره های آموزشی  ارتقای دانش مدیریتی  زنان جهت اجرا در دستگاه های اجرایی اقدام نماید.

اساسنامه شرکت عمران شهر جدید ایوانکی به تصویب دولت رسید

دولت با توجه به ضرورت تفکیک و استقلال مالی، اداری و ساختاری شهر جدید ایوانکی از شرکت عمران شهر پردیس و به منظور برنامه ریزی و اقدام مؤثر برای پیشبرد فعالیت های توسعه ای این شهر، اساسنامه شرکت عمران شهر مذکور را به تصویب رساند.

معافیت درآمد مازاد بر هزینه‌های شرکت‌های فروشنده برق نیروگاه های آبی

هیأت وزیران در راستای حمایت از حقوق حقه دولت و شفافیت در زنجیره تولید برق کشور، مصوب کرد در صورت عدم دریافت وجه و یا مابه ازای آن، عدم تهاتر با بدهی های شرکت­های فروشنده با طلب اشخاص خریدار و نیز عدم بدهی به سایر اشخاص، شرکت های فروشنده برق نیروگاه های آبی از معافیت احتساب مبالغ پرداختی از سوی شرکت های برق منطقه ای به شرکت توانیر جهت سرمایه گذاری در طرح های مربوط به عنوان درآمد، برخوردار شوند.

آیین‌نامه تأسیس و فعالیت بورس در مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران تصویب شد

دولت با هدف افزایش سرمایه گذاری خارجی، آیین نامه تأسیس و فعالیت بورس در مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرد.

نحوه و شرایط صدور، تعلیق و لغو مجوز تأسیس و فعالیت بورس در مناطق آزاد، از جمله مفاد مندرج در این آیین نامه است.

اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس

هیأت وزیران در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز