خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۸۹۴

بهارستان نشینان سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت را ۲۰ درصد تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ با بند (الف) تبصره (۱) موافقت کردند.

بر اساس بند الف تبصره ۱ لایحه، سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت (نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز) بیست ‌درصد(۲۰%) تعیین می‌شود. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در طول سال و متناسب با وصول منابع، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم چهارده و نیم‌‌درصد(۵/۱۴%) شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت خام و میعانات گازی(معاف از تقسیم سود سهام دولت) و سهم چهارده و نیم‌‌درصد(۵/۱۴%) شرکت  دولتی تابعه وزارت نفت از محل خالص صادرات گاز (معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات با نرخ صفر) و همچنین سهم سه ‌‌درصد(۳%) موضوع ردیف درآمدی ۲۱۰۱۰۹ جدول شماره(۵) این قانون اقدام کند. مبالغ مذکور به‌صورت ماهانه واریز و از ماه یازدهم سال محاسبه و تسویه می‌شود. مابه‌التفاوت سهم بیست درصد(۲۰%) تعیین شده تا سهم قانونی سی وچهاردرصد(۳۴%) صندوق توسعه ملی به عنوان بدهی دولت به این صندوق تلقی می شود.

گزارش هزینه‌کرد وجوه سهم چهارده ونیم درصد(۵/۱۴%) مربوط به سهم شرکت ملی نفت ایران هر سه ماه یک‌بار توسط وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز