خبرگزاری کار ایران

عارف در گفت‌وگو با ایلنا:

با هویت اصلاح‌طلبی به میدان رقابت می‌آییم/ ائتلاف را هیچ وقت رد نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۴۵۴

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بحث‌های هویت، جدی است. ما هویت اصلاح‌طلبی داریم، با هویت خود به میدان می‌آییم. اگرچه هویت برای ما بسیار مهم است، اما ائتلاف را هم هیچ وقت رد نمی‌کنیم.

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به این سوال که با نزدیک شدن به انتخابات آتی مجلس برخی از اصولگرایان مساله فتنه ۹۸ مطرح می‌کنند. دلیل طرح این مسئله چیست؟ گفت: طرح این مسئله از سوی برخی افراد و گروه‌ها، یک نوع رقابت و اعلام حضور است. در واقع، برخی‌ها ترس دارند در انتخابات سال ۹۸ شکست بخورند و به همین خاطر می‌خواهند به نوعی زمینه‌سازی کرده و مانع از شکست‌شان شوند. 

افراد و گروه‌ها بگذارند همه کاندیداها امکان حضور در صحنه رقابت را داشته باشند

وی ادامه داد: خواهش من آن است که این افراد و گروه‌ها بگذارند که در یک فضای صمیمی و براساس قانون و بدون در نظر گرفتن سیلقه‌های شخصی و جناحی، همه کاندیدا از همه گروه‌ها امکان حضور در صحنه رقابت داشته و مشارکت را داشته باشند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نیازمند یک انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم هستیم، اظهار داشت: حرف آخر را باید مردم بزنند و نتایج نهایی صندوق‌ها هستند که همه باید به آن پایبند باشند. هرچه مردم بگویند و از صندوق‌ها بیرون بیاید، ما هم به آن احترام گذشته و به آن پایبند هستیم. 

با هویت اصلاح‌طلبی به میدان رقابت می‌آییم

عارف درخصوص رویکرد اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس تصریح کرد: خوشبختانه اصلاح‌طلبان در دو، سه انتخابات گذشته روند خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و توانستند موفقیت‌هایی را داشته باشند. ما شعارهایی را دادیم که بیانگر واقعیت‌های روز و درک شرایط کشور بود. ان‌شاالله با وحدت و انسجامی که در طول چند سال گذشته وجود داشته، همان مسیر عقلانیت را دنبال می‌کنیم و امیدواریم با یک انتخابات پر شور و با شکوه، روبه‌رو باشیم که اصلاح‌طلبان نیز امکان حضور داشته باشند و مردم حرف آخر را بزنند. 

وی درباره احتمال ائتلاف با اعتدالگرایان و اصولگرایانه میانه‌رو در انتخابات آتی مجلس هم خاطرنشان کرد: در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بحث‌های هویت، جدی است. ما هویت اصلاح‌طلبی داریم، با هویت خود به میدان می‌آییم و همانطور هم که گفتم راهبردمان مشارکت حداکثری است. 

ائتلاف را هیچ وقت رد نمی‌کنیم

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان افزود: اگرچه هویت برای ما بسیار مهم است، اما ائتلاف را هم هیچ وقت رد نمی‌کنیم. 

عارف در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت فعلی کشور و کارنامه دولت بر سبد رای اصلاح‌طلبان تاثیری نمی‌گذارد؟ ابراز داشت: انتظار ما این است که دولت دوازدهم منسجم‌تر عمل کند و به نیازهای روز مردم – که مبتنی بر تنگناهای اقتصادی است – بپردازد و به مطالبات مردم پاسخ دهد ولی درک مردم آنقدر بالاست که مسائل جاری را چندان به مسائل راهبردی گره نمی‌زنند. 

وی اضافه کرد: این تکلیف ماست که برای تحقق انتظارات مردم جدی‌تر عمل کنیم و هم تکلیف دولت است که با انسجام بیشتر، جدی‌تر عمل کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز