خبرگزاری کار ایران

توسط سفیر ایران؛

زنگ چهل سالگی انقلاب اسلامی در مسقط به صدا در آمد

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۱۸۳

چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی مراسم با شکوهی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اعضای سفارت، مدیر و معلمان و دانش‌آموزان، والدین دانش‌آموزان و ایرانیان مقیم در محل مدرسه ایرانیان مسقط برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمدرضا نوری شاهرودی در این مراسم ضمن گرامیداشت این مناسبت بزرگ و مهم گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی گرامی می‌داریم که نهال انقلاب اسلامی پس از گذشت چهار دهه، علی‌رغم تندبادهای شدید و ناملایمات پی در پی، به درختی استوار و پر بار تبدیل شده است.

وی افزود: انقلابی اسلامی که حرکتی در جهت نفی استبداد داخلی و سلطه خارجی و تحقق آزادی، عدالت و استقلال بود، توانست با برقراری نظام جمهوری فصل جدیدی را بر مبنای مشارکت و آراء مردم در جهت تحقق اراده ملی آغاز کند که تاکنون ادامه یافته است.

سفیر ایران در مسقط با اشاره به برخی از دستاوردهای عظیمی که پس از انقلاب اسلامی به خصوص در زمینه علم و فناوری نصیب کشورمان شده است، اظهار داشت که باید هم و غم شما دانش‌‌آموزان جدیت در تحصیل علم باشد تا محتاج بیگانگان نباشیم چون تجربه نشان داده که آنها می‌خواهند ما همیشه وابسته به آن‌ها باشیم ولذا به راحتی چیزی به ما نمی‌دهند و همین که ما خودمان به چیزی دست یافتیم آن وقت می‌گویند بیایید تا به شما بدهیم آن هم با قیمتی اندک.

نوری شاهرودی با اشاره به زورگویی‌های آمریکا در ۴۰ سال گذشته علیه کشورمان تصریح کرد: سیاست ما همچنان این است که قدرت منطق را می‌‌پذیریم اما منطق قدرت را نه!

همچنین در این مراسم برنامه‌های متنوعی از جمله سرودهای انقلابی توسط دانش‌‌آموزان اجرا و به دانش‌‌آموزان برتر در رشته‌های مختلف علمی، هنری و ورزشی جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز