خبرگزاری کار ایران

سرلشکر صفوی:

مردم در ۲۲ بهمن امسال هوشمندانه پاسخ تحریم‌ها را خواهند داد

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۰۸۰

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: در ۲۲ بهمن امسال علیرغم وجود تمامی مشکلات، ملت ایران با حضور آگاهانه و هوشمندانه خود پاسخ‌تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها را خواهند داد.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در اجتماع پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان و تجلیل از مدیران شاخص و پیشگامان انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: مطمئن هستم که در ۲۲ بهمن امسال علیرغم وجود تمامی مشکلات ملت عزیزمان با حضور آگاهانه و هوشمندانه خود پاسخ تحریم‌‌‌های ظالمانه آمریکائی‌‌ها را خواهند داد و یکپارچه و متحد زیر پرچم اسلام و قران و ولایت فقیه با انسجام و اقتدار خود باردیگر عزمت ملت ایران را نمایش خواهند داد.

وی ادامه داد: باید واقع‌‌‌بین باشیم. مشکلات داخلی داریم اما پس از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی ایران علیرغم فشارهای بسیاری که دشمنان و بدخواهان وارد کرده‌‌‌اند، در این چهل سال ایران قدرتمند شده است و یک درخت تنومند ۴۰ ساله با ریشه‌‌های عمیق و شاخه‌‌های گسترده شده که دامنه نفوذ آن تا مدیترانه گسترش پیدا کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا با اشاره به نقش مردم اصفهان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: مردم اصفهان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیشتاز بودند و اولین حکومت نظامی در اصفهان تشکیل شد. جوانان انقلابی استان اصفهان، علما و بازاریان و همه اقشار استان در پیروزی این انقلاب پیشتاز بوده‌‌‌اند و علاوه‌‌‌بر آن در هشت سال دفاع مقدس فرزندان برومند، بسیجیان و ارتشیان دلاور و پاسداران غیور و در کنار آنها عزیزان جهاد سازندگی استان اصفهان با شجاعت و خردمندی در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس حضور پررنگ و تعیین‌‌کننده‌‌ای داشتند. 

صفوی افزود: در پانصد سال گذشته دو مرحله تمدن‌‌سازی داشته‌‌ایم، یک مرحله در زمان صفویه که از اصفهان آغاز شد که شیعه و ایران یکپارچه شد و مرحله دوم با رویداد انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دوران دیگری از تمدن‌‌‌سازی آغاز شده است که به فضل الهی و برکت حضرت بقیه‌‌‌‌الله الاعظم (عج) تا ۵۰ سال آینده یک فرهنگ و تمدن جدید اسلامی را خواهیم ساخت.

وی اضافه کرد: هم‌‌‌اکنون نیز در عرصه تمدنی، استان اصفهان علاوه‌‌‌بر آنکه قطب صنعتی کشور است، قطب فرهنگی و تمدنی است و فرصت‌‌‌های زیادی پیش‌‌روی این استان است. 

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا با اشاره به دیدار جمعی از مردم مردم اصفهان با مقام معظم رهبری تصریح کرد: در آن دیدار مقام معظم رهبری فرمودند: «اصفهان در مقطعی مرکز نورافشانی علمی در کشور و در دنیای اسلام بوده است و علما، دانشمندان و هنرمندان این خطه، دستیابی به این جایگاه را، افق فعالیت‌های خود قرار دهند.»

صفوی ادامه داد: باید جایگاه خودمان را پیدا کنیم، استان اصفهان علیرغم توانمندی‌های بالا و کسب رتبه‌‌‌‌های برتر کشور در بسیاری از امور اقتصادی، تولیدی و علمی و فرهنگی، در سال‌های اخیر هم در بخش اعتبارات دولتی و هم در سرمایه‌‌‌گذاری بخش خصوصی از برخی استان‌‌‌ها عقب‌‌افتاده است و بخش دولتی، این استان را استان برخوردار می‌‌‌‌‌دانند و اعتبارات کمتری به این استان اختصاص می‌‌دهند.

وی افزود: در این استان شاهد نوعی سرمایه‌‌‌گریزی بدلیل نامساعد بودن شرایط کسب و کار و البته برخی سخت‌‌‌گیری‌‌ها هستیم  و لازم است استان اصفهان به سمت کار جمعی و مشارکت در برخی از امور روی آورد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا با اشاره به فعالیت‌‌‌های بنیاد نصف جهان در حل برخی از مشکلات استان اصفهان خاطرنشان کرد: در تهران بیش از دویست نخبه اصفهانی داریم و در هماهنگی با مرجعیت، امام جمعه و استاندار و به‌طور کلی استان اصفهان، بنیادی به نام بنیاد نصف جهان برای حل مشکلات کلان استان تشکیل دادیم تا مسائل استان به ویژه موضوع آب و موضوعاتی از قبیل قطار سریع‌‌‌السیر به سمت حل شدن پیش رود و این بنیاد در امورات اجرایی دخالت نکرده و صرفا در سطح راهبردی به هدایت موضوعات می‌‌پردازد.

صفوی با اشاره به لزوم وحدت و همدلی در امورات استان و همچنین در بعد ملی ابراز داشت: باید یاد بگیریم باهم باشیم و در سطح ملی نیز اگر ملت ما، مسئولان و سران قوا باهم باشند، می‌‌‌توانند کشور را به جلو و پیشرفت ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز