خبرگزاری کار ایران

توضیح قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره لغو سخنرانی لاریجانی در کرج

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۰۲۱

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره لغو سخنرانی لاریجانی در کرج توضیحاتی ارائه داد و گفت: ما به امام جمعه کرج اطلاع دادیم و ایشان بعد نوشته بود که سخنران راهپیمایی باید سخنران انقلابی باشد ما به این باور قائل نیستیم که آقای لاریجانی فردی غیرانقلابی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقاب اسلامی در نشست خبری که برای اعلام اهم برنامه‌های راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن برگزار شده بود در پاسخ به سوالی مبنی بر  اینکه چرا سخنرانی رئیس مجلس در کرج لغو شد و آیا آقای لاریجانی امسال در مراسم ۲۲ بهمن سخنرانی خواهد داشت یا نه و اینکه سخنران کرج کدام یک از شخصیت‌ها هستند، گفت: ما الان استان‌ها و استاندارانی را داریم که تماس گرفتند و جاهایی که سخنران غیردولتی است اصرار داشتند باید سخنران دولتی دعوت بشود همچنین ما داریم استان‌هایی را که سخنران‌ها دولتی هستند و تشکل‌هایی به نوعی مشابه کرج اصرار دارند که شخصیت‌های غیردولتی باید بیایند.

وی تصریح کرد: من به عنوان خادم کوچک شما عزیزان عرض کردم که نگاه ما باید نگاه مصلحت نظام‌گرایانه و پرهیز از تفکر تنگ‌نظرانه و جناحی و سیاسی باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما به هیچ استانی بی‌اعتنا نبودیم، اظهار داشت: تماس می‌گرفتیم و اگر سوالی داشتند توجیه می‌کردیم. بنده با نماینده ولی فقیه در یک استانی که سوال و ابهامی داشت و تمایل داشت که سخنران تغییر کند تماس گرفتم و توضیح دادم و گفتم نگاه ما این چنین است که با نهایت احترام و بزرگواری پذیرفتند.  استاندار محترمی داشتیم و داریم که تماس گرفتند سخنران را به این دلایل تغییر دهید و وقتی به او توضیح دادم قانع شد ما بی‌توجه به هیچ مقامی در هیچ استانی نبودیم و مخفیانه اقدام نکردیم و اطلاع‌رسانی کردیم اما اینکه حتما آنها چه می‌خواهند اتفاق بیفتد آن سیاست امکان اجرایش نبود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: راجع به کرج بنده اصرار داشتم رئیس محترم قوه مقننه آقای علی لاریجانی یکی از سخنرانان ۲۲ بهمن باشد. وقتی ما می‌گوییم همه به صحنه بیایند و می‌خواهیم به دشمن مشت محکمی بزنیم آیا نباید مقام‌های نظام بیانگر سیاست‌ها و برنامه‌های نظام باشند؟ به خصوص آقای لاریجانی که خدا ایشان را حفظ کند یک محبت و نگاه ویژه‌ای به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما سال قبل وقتی ستاد را تشکیل دادیم و نامه نوشتیم که مجلس هم برای ستاد ما عضویت داشته باشد، ایشان اجابت کردند و معاون رئیس مجلس و رئیس کمیسیون‌های ذیربط را به عنوان عضو ستاد بزرگداشت در خدمت‌شان بودیم از آنها درخواست کردیم یکی از جلسات ستاد مرکزی بزرگداشت در مجلس با حضور شما برگزار شود به رغم تراکم کاری ایام لایحه بودجه، وقت را دادند و رفتیم جلسه خوبی برگزار شد و حتی برای افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس از ایشان دعوت کردیم و پذیرفتند و افتتاح کردند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآور شد: آیا درباره چنین شخصیتی ما نباید اصرار می‌کردیم که از سخنرانان باشد؟ آن هم کسی که بیش از ۱۰ سال در کوران مسائل سیاسی کشور عهده‌دار ریاست صدا وسیما بود، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بود و سه دوره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس خانه ملت بود. من از ایشان خواهش کردم که یکی از سخنرانان بشود که همان فراگیری را داشته باشیم اما فراگیری به طریق اولی با ریاست محترم قوا بود کما اینکه در تهران رئیس قوه مجریه سخنران هستند و از این منظر بود نه اینکه اصرار بر رفتن به کرج باشد.

لطفی با طرح این پرسش که چرا کرج انتخاب شد، گفت: ایشان ماموریتی دارند سفر خارج از کشوری دارند ولی باز با همان محبت و بزرگواری که دارد تصمیم گرفت شهرهای نزدیک به تهران و فرودگاه باشد به همین خاطر بحث کرج مطرح شد. این اصل دعوت بود که به این دلیل بود.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود امام جمعه کرج در این ماجرا دخیل بوده که خدا ایشان را حفظ کند، ما به محض اینکه آقای لاریجانی دعوت را اجابت فرمودند و قطعی شد که به عنوان یکی از شهرهای نزدیک به تهران یعنی البرز باشد توسط رئیس دفترمان در البرز هم به استاندار و هم به امام جمعه محترم اطلاع دادیم که رئیس قوه مقننه سخنران راهپیمایی ۲۲ بهمن کرج خواهد بود. ما این را اعلام کردیم و هیچ کس هم در این باره با ما تماسی نگرفت که چرا این کار شده، موضوعی نداشتیم و اگر داشتیم جواب می‌دادیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابراز داشت: بنده کتبا نامه نوشتم و از ایشان بابت این محبتی که نسبت به چهلمین سالگرد داشتند و دارند تشکر کردم. بنده اظهار تاسف را از این لغو اعلام کردم و به عرضشان رساندم اگر خود ایشان شخصا و راسا بدون اطلاع ما به عنوان میزبان یعنی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لغوی اعلام نفرموده بودند ما هیچ برنامه‌ای برای لغو سخنرانی ایشان نداشتیم. جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری کرج قطعا خواسته‌شان این بوده که رئیس قوه سخنرانشان بشود و ممکن است صد، دویست یا هزار نفر این را نخواهند و از منظر سیاسی دیدگاه‌هایی داشته باشند ولی اینجا جای مصلحت نظام درنظر گرفتن است.

لطفی تاکید کرد: آنچه در کرج اتفاق افتاد بنده هم کتبا نوشتم که  به مصلحت نظام نبود و مغایر با رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای حفظ وحدت بود و مغایر با آداب مهمان‌نوازی بود. رئیس قوه را بخواهیم دعوت کنیم این گونه باید با او رفتار کرد؟

وی تصریح کرد: ما به امام جمعه کرج اطلاع دادیم و ایشان بعد نوشته بود که سخنران راهپیمایی باید سخنران انقلابی باشد ما به این باور قائل نیستیم که آقای لاریجانی فردی غیرانقلابی است. دعوتش کرده بودیم و ممنون هم هستم از اجابت دعوت. لغوی هم که صورت گرفت توسط خود ایشان بود و ما در حال پیگیری بودیم. شورایی تشکیل شده بود که استاندار محترم و مسئولان استان کاملا آمادگی خودشان را اعلام کرده بودند و خودشان صلاح دانستند و امیدواریم که تکرار نشود.

لطفی در پایان گفت: با تدبیر لازم و اقدامات مسئولان این گونه رخدادهای تلخ و ناگوار را نداشته باشیم و بتوانیم در مراسم‌های آتی از محضر این عزیزمان هم بهره‌مند شویم.

به گزارش ایلنا، در این نشست خبری که سخنرانان مراسم ۲۲ بهمن در مراکز استان‌ها اعلام شد نامی از علی لاریجانی نبود و سه استان از جمله کرج هنوز تعیین سخنران قطعی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز