خبرگزاری کار ایران

امیر سرتیپ جهانشاهی:

نیروی زمینی ارتش در شکل‌گیری سپاه نقش داشته است

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۸۵۵

معاون هماهنگ کننده نزاجا با اشاره به افتخارات متعدد نیروی زمینی ارتش در رزم تاکید کرد: نیروی زمینی توانسته به مهندسی معکوس، طراحی ساخت ادوات و تجهیزات، حرکت اثربخش در جهت خودکفایی و... حرکت کند در حالی که در بسیاری از این حوزه ها قبل از انقلاب به مستشاران امریکایی وابسته بودیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر سرتیپ علی جهانشاهی صبح امروز در نشست فرماندهان ارتش با اصحاب رسانه گفت: یگان‌های نیروی زمینی در کنار دیگر نیروهای ارتش، در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ویژهای داشتند به گونه‌ای که امام خمینی از نقش ارتش در پیروزی انقلاب تشکر می‌کند. نقش نیروی زمینی در تثبیت انقلاب و سرکوب کردن توطئه‌ها نقشی ویژه است و در توطئه‌های ترکمن صحرا و کردستان حضور داشت. 

وی با بیان اینکه نیروی زمینی در شکل گیری سپاه نقش داشته است، اظهار داشت: در زمان جنگ نیروی زمینی ارتش در جلوگیری از پیشروی نیروهای بعثی نقش مهمی داشت و عملیات‌های مهمی را طراحی و به همراهی سپاه اجرا کرده است. نیروی زمینی در همه عملیات‌های دفاع مقدس حضور داشته است چراکه هیچ عملیاتی را یافت نمی‌کنید که یگان‌های توپخانه‌ای حضور نداشته باشد. 

معاون هماهنگ کننده نزاجا با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در پشتیبانی جنگ هم نقش مهمی ایفا کرد، یادآور شد: نزاجا در دفاع مقدس بیش از سه میلیون نفر را آموزش داد و سه هزار عملیات آفندی ایفا کرد. نیروی زمینی در دفاع مقدس ۴۶ هزار و ۵۰۰ شهید و حدود ۲۵ هزار جانباز اهدا کرد. 

جهانشاهی از انجام اقدامات در حوزه آمادگی رزمی خبر داد و خاطرنشان کرد: انجام رزمایشهای مشترک و تخصصی، اورهال کردن تجهیزات، تعامل با کلیه صنایع، اجرای صدها رزمایش با استفاده از تجربیات دفاع مقدس، استفاده از مهمات جنگی و... از جمله اقدامات نزاجا بوده است. 

وی با بیان اینکه آخرین رزمایش نیروی زمینی همایش اقتدار ۹۷ بود که گوشه‌ای از اقتدار نزاجا بود، ابراز داشت: نیروی زمینی توانسته به مهندسی معکوس، طراحی ساخت ادوات و تجهیزات، حرکت اثربخش در جهت خودکفایی و... حرکت کند در حالی که در بسیاری از این حوزه‌ها قبل از انقلاب به مستشاران آمریکایی وابسته بودیم. 

این مقام عالی رتبه نزاجا در ادامه به تشریح دستاوردهای نیروی زمینی در ساخت و طراحی پهباد، تانک، کشنده ها، سلاح ها و بالگرد پرداخت و بیان کرد: آموزش دو میلیون سرباز در کلاس‌های سودآموزی، برگزاری کلاس های قرآنی و بصیرت افزایی، تربیت ده‌ها هزار قاری، احداث بیش از ۲۰۰ باب مسجد و حسینه، تجهیز و استفاده از ۳۳۸ کتابخانه و... از دیگر اقدامات نزاجا است. 

جهانشاهی با بیان اینکه که ارتش برای مردم یاری در وقوع حوادث غیرمترقبه اقدامات فراوانی را انجام داده است، یادآور شد: رهبری به خاطر عملکرد نیروی زمینی ارتش در زلزله غرب کشور در سال گذشته از نزاجا تشکر کردند. همچنین نیروی زمینی در زمینه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم، طراحی، جانمایی و نوسازی بیمارستان، نوسازی پادگان‌ها، خنثی‌سازی میادین مین، توسعه ورزش و... اقدامات نیروی زمینی ارتش است. 

وی همچنین از اعزام نیروهای مستشاری به سوریه خبر داد و عنوان کرد: در نیروی زمینی ارتش نیروهای حافظ صلح تشکیل شده است. 

معاون هماهنگ کننده نزاجا با بیان اینکه هوانیروز ارتش بیش از ۳۰۰ هزار ساعت پرواز عملیات در هشت سال دفاع مقدس داشته است، گفت: همه نقش هوانیروز در عملیات مرصاد و همچنین مقابله با اشرار و قاچاقچیان را می دانند. همچنین در ۱۶ استان هوانیروز در نقش اورژانس هوایی نقش آفرینی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز