خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر سوئیس با جواد لاریجانی مطرح شد؛

تاکید بر تقویت همکاری‌های دو و چندجانبه میان ایران و سوئیس

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۷۲۳

صبح امروز و با هدف تقویت همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه حقوق‌بشری و قضایی میان جمهوری اسلامی ایران و سوئیس، سفیر سوئیس در تهران با دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضائیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، مارکوس لایتنر در ابتدای این دیدار با تأکید بر اینکه این کشور متقاضی جدی برگزاری دور بعدی گفت‌وگوهای حقوق بشری و قضایی با ایران است، گفت: که ما هم‌‌اکنون در حال برنامه‌‌ریزی برای دور بعدی گفت‌وگوها هستیم و دولت سوئیس مصمم به ادامه همکاری‌‌ها در ابعاد وسیع‌تری است.

وی از همکاری‌‌های علمی خوب میان دو کشور استقبال و خواستار استفاده از فرصت‌‌های موجود شد.

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق‌‌بشر قوه قضاییه نیز در این دیدار گفت‌وگوهای دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با سوئیس را یک اقدام مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: که نتایج حاصل از آن کماکان در حد انتظار نبوده و نیاز به تغییر برخی دیدگاه‌ها، به خصوص بخش‌هایی که سیاسی می‌‌شود، وجود دارد. 

وی ادامه داد: کسانی که نظر می‌‌دهند و در این خصوص درگیر هستند، باید به دنبال نتایج ملموس باشند و اجازه ندهند استانداردهای دوگانه خللی در این موضوعات ایجاد کنند.

در بخش دیگری از این ملاقات، سفیر سوئیس راجع به همکاری سیستم بانکی جمهوری اسلامی ایران از توصیه‌‌‌ها و نظرات FATA سوال کرد که لاریجانی تصریح کرد: اگر از من بپرسید، معتقدم که چه قبول یا رد کنوانسیون‌‌‌های FATA هیچ کدام موضوع مهمی نیست. شاید لازم باشد چند مسئله مطرح کنیم و ببینیم که این سیستم چقدر واقعی عمل می‌‌کند. مثلا منافقین پول‌‌های هنگفتی را از بانک‌‌های عربستان و امریکا یا پول‌‌های حاصل از پولشویی در مواد مخدر دریافت می‌‌‌کنند.

وی افزود: سوال اینجاست که نهادهای وابسته به FATF چقدر این مسئله را ردیابی و موضع‌‌گیری کرده‌‌اند یا گروه تروریستی داعش که با هر تعریفی از تروریست، معیارهای یک گروه تروریستی خشن را دارد، پول‌‌های خود را از کجا می‌‌‌آورد. آمریکا پول را چگونه داده؟ چاه‌‌‌های نفتی را که تاراج کرده‌‌اند، از کجا و چگونه پول آنها را دریافت می‌‌کنند. شاید زمان آن باشد که چند پروژه کاری با FATF تعریف کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز