خبرگزاری کار ایران

آوایی:

دولت هر راهی برای کاهش فشارها بر مردم را با همه محدودیت‌ها پیگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۷۲۴

مراسم گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر با حضور وزیر دادگستری برگزار شد.

 

به گزارش ایلنا، با حضور سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری، معاونان، مدیران و کارکنان وزارت دادگستری مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر در محل نمازخانه وزارت دادگستری برگزار شد.

آوایی در این مراسم ضمن اشاره به برخی وقایع و حوادث دوران انقلاب اسلامی گفت: شکنجه‌ها و سختگیری‌های نظام پهلوی با مبارزان و آزادی خواهان مسلمان مانعی برای ادامه مبارزه و تحقق اهداف نبود و زندانیان در بند رژیم پهلوی پس از آزادی از زندان‌ها گروه‌های مبارز دیگر را تشکیل دادند و مبارزه را به صورت جدی تر دنبال کردند.

وی روش‌های غیرانسانی، غیراخلاقی و غیرقانونی دوران ستمشاهی را عامل افزایش کینه‌ها و نفرت‌ها برشمرد و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های نظام پهلوی بی اعتنایی به فرهنگ و مقدسات و خواسته‌های به حق مردم بود.

وزیر دادگستری با اشاره به سختی‌ها و دشواری‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تحمیل جنگ هشت ساله، تحریم‌ها و ناامنی‌های ایجاد شده از جانب دشمنان ایران، «استقلال» به معنای واقعی کلمه را دستاورد بزرگ و غیرقابل انکار انقلاب اسلامی مردم ایران دانست.

وزیر دادگستری یکی دیگر از ویژگی‌های نظام پهلوی را کم‌‌کاری در جهت توسعه کشور و ارتقای رفاه مردم بخصوص در روستاها و شهرهای کوچک برشمرد و تصریح کرد: نظام پهلوی علیرغم وجود درآمدها و توانایی لازم، از ارائه خدمات مورد نیاز مردم خودداری می‌کرد.

آوایی عبرت‌‌‌آموزی از وقایع گذشته و تاریخ را مطرح و خاطرنشان کرد: مبارزه همه‌‌‌جانبه با فساد در بخشهای مختلف، احترام و محبت صادقانه به همه مردم، کار کردن با تمام وجود برای مردم، انعطاف‌‌‌پذیری در شنیدن سخنان انتقادی از هر قشری، شنیدن حرف حق، اهتمام کامل به مسائل معیشتی و رفاهی مردم در حد مقدورات و با همه ظرفیت و توان، تشرع و تقید به دین و جلوگیری از همه شیوه‌ها و رفتارهایی که باعث ظلم به مردم می‌شود از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند تضمین‌‌کننده رضایت مردم و سعادت جامعه باشد و شهادت می‌دهم که این دغدغه‌ها در دولت وجود دارد و بخش قابل توجهی از وقت جلسات دولت به این مهم اختصاص دارد. دولت هر راهی که بتواند فشارها بر مردم را کمتر کند را با همه محدودیت‌ها و سختی‌ها پیگیری می‌کند.

وی افزود: برخی به دنبال رسیدن به این موضوع هستند که با دین نمی‌توان جامعه را اداره کرد و موفق بود اما ما در هر نقطه‌ای که متحمل شکست شدیم و آسیب دیده ایم و سبب کدورت مردم شده ایم، باعث و علت آن بی دینی ما بوده است و هر کجا پیشرفت کردیم مربوط به دیانت ما بوده است.

وزیر دادگستری ادامه داد: هر جا به حلال و حرام ملتزم بودیم و رعایت کردیم پیشرفت کردیم و هر جا آنها را نادیده گرفتیم آسیب دیده‌‌‌ایم. تاکید دین و دستورات دینی بر تعاون، همکاری، وحدت، محبت، انصاف، کمک به دیگران، رحم و مروت، دستگیری از یکدیگر، مبارزه با ظلم و فساد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز