خبرگزاری کار ایران

چمران در گفت‌وگو با ایلنا:

انقلاب اسلامی از ابتدا دشمنان گردن کلفتی داشت/ عده‌ای می‌خواهند بذر دشمن‌سازی گروه‌ها با مردم را بکارند/ مسئولان قدر مردم را نمی‌دانند

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۵۱۳

رئیس سابق شورای شهر تهران معتقد امروز در چهل سالگی انقلاب باید بیشتر به مردم توجه کرد اما مسئولان در حق مردم کوتاهی می‌کنند و قدر آنان را نمی‌دانند. به عقیده وی کسانی که ایجاد یأس و ناامیدی می‌کنند و آیه یأس می‌خوانند باید بدانند به نظام ضربه می‌زنند.

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره اینکه امروز در چهل سالگی و در دهه پنجم انقلاب قرار داریم تا چه حد تصویر جامعه و واقعیت‌های موجود با آرمان‌ها و شعارهایی که در آن زمان مطرح شد نزدیک است و تطابق دارد‌، گفت: قصد ندارم از پیشرفت‌های فیزیکی کشور در طول این سال‌ها سخن بگویم؛‌ زیرا پیشرفت و تفاوت فاحش کشورمان قبل و بعد از انقلاب روشن و بسیار بسیار چشمگیر است. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه می‌دانند ایران دستخوش چه تغییر و تحولاتی شده و امروزمان با دیروزمان چه تفاوت‌هایی کرده است.

مردم به تحول درونی و معنوی رسیدند

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به آبادانی کشور بعد از انقلاب بیان کرد: کاملا روشن است کشور از نظر آب، برق، جاده و آبادی و آبادانی چه تغییراتی است. آن زمان چند روستا برق داشته است و امروز چند روستا هستند که فاقد برق، گاز و یا آب هستند و میزان آبادی کشور مشخص لذا نمی‌خواهم این مسائل را بیان کنم. در طول  چهل سال تحولات کشور بالا و پائین، کمرنگ و پررنگ شده است.

وی با تاکید بر اینکه یک تحول درونی در مردم به وجود آمد و استمرارش را در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، گفت: آن زمان یک پایش بسیار بسیار زیبا در کشور رخ داد و مردم به تحول درونی و معنوی رسیدند که این خود بزرگترین دستاورد چهل ساله انقلاب است.

ایده‌آل ما یک جامعه عدالت محور اسلامی بود که با آن فاصله داریم

چمران با بیان اینکه در طول چهل سال این تحولات بالا و پائین، کمرنگ و پررنگ شده است، اظهار داشت:‌ این‌که شرایط امروز با ایده‌آل‌های ما چقدر تطابق دارد را باید مورد بررسی قرار داد،‌ ایده‌آل ما یک جامعه عدالت محور اسلامی بوده و هست  که با آن فاصله داریم و هنوز به آن نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر ایده‌آل‌هایمان را یک قله در نظر بگیریم قصد ما این است که به نوک آن برسیم اما فعلا در دامنه آن قرار داریم و حرکت می‌کنیم که ممکن است این رفتن ما گاهی اوقات تند و گاهی اوقات کند باشد حتی ممکن است گاهی اوقات توقف کنیم و این نقیصه‌ای است که وجود دارد. همه تلاش دشمن این است که در چهل سالگی انقلاب به ایده آل هایمان نرسیم

انقلاب اسلامی از ابتدا دشمنان گردن کلفتی داشت

رییس سابق شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در واقع می‌توان گفت ایده ال ما یک جامعه عدالت محور اسلامی  و انسانی است که هر دو با یکدیگر توأمان هستند اما نرسیده ایم و باید تلاش کنیم که به آن برسیم.

این فعال سیاسی تاکید کرد:‌ همه تلاش دشمنان ما هم همین است که ما به ایده‌آل‌هایی که مدنظر داریم  نرسیم آنان قصد دارند که ما را از مسیر و هدفی که داریم منحرف و مایوس کنند.

وی خاطرنشان کرد: راه ما قطعا به بیداری اسلامی در منطقه و خاورمیانه می‌انجامد که البته باید گفت این اتفاق افتاده است و گسترش بیشتری بیش از پیش خواهد کرد.

چمران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گروه‌های در خارج و داخل کشور قصد دارند انقلاب را با ایجاد موج ناامیدی در مردم از بین ببرند‌ این رفتارها را چگونه ارزیابی می‌کنید،‌ بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا دشمنان گردن کلفتی داشت. زمانی غرب و شرق، کمونیست و کاپیتالیست‌ها دشمن انقلاب ما بودند و در جنگ صدام علیه جمهوری اسلامی ایران هر دوشان بر خلاف مسائل بین‌المللی پشت صدام قرار گرفتند.

خودمان علیه خودمان تلاش نکنیم، سرعت‌مان بیشتر خواهد بود

وی تاکید کرد: دشمنان تمام تلاش خود را می‌کنند که به انقلاب صدمه بزنند؛ آن‌ها سیستم تبلیغاتی قوی‌تری دارند و ‌برنامه دارند و پول زیاد خرج می‌کنند تا یک دنیا را علیه ما بسیج کنند. 

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: امروز چند تلویزیون و رادیو فارسی زبان داریم که علیه ما در حال تبلیغ هستند؟ آیا رسانه‌ای وجود دارد که بر له ما صحبت کنند؟

وی ادامه داد: طبیعی است که آنان دشمنی خودشان را انجام دهند اما نکته مهم اینجاست که ما توانستیم در بین این همه دشمنی و تهدید روز به روز به جلو گام برداریم و موفقیت به دست بیاوریم.

اگر خودمان، خودمان را متوقف نکنیم، ترمزمان را نکشیم و خودمان علیه خودمان تلاش نکنیم قطعا و یقیقنا سرعت‌مان بیشتر خواهد بود.

گفت‌وگو میان مردم وجناح‌ها در چهل سالگی انقلاب ضرورت دارد

وی درباره این‌که باتوجه اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب قرار داریم و از سوی دیگر با وجود تحریم‌ها کشور در شرایط جدیدی قرار گرفته است،‌ چقدر ضرورت دارد که یک گفت‌وگو میان مردم،‌ جناح‌ها و تشکل‌ها شکل بگیرد تا ما به یک همدلی و وحدت برسیم،‌ بیان کرد: به شخصه وجود چنین گفتمانی را ضروری و حیاتی می‌بینم.

چمران ادامه داد: ما نه تنها مأیوس نیستیم بلکه به شدت امیدوار هستیم؛ زیرا امید به آینده و افق روشن، یکی از راهبردها و استراتژی‌های ماست. ما همیشه امیدوار بوده و هستیم و به امید آن زندگی می‌کنیم بنابراین کسانی که ایجاد یأس و ناامیدی می‌کنند و آیه یأس می‌خوانند اگر ملی‌گرای صرف هم باشند بدانند بازهم با اینگونه رفتارها به نظام و انقلاب ضربه می‌زند.

عده‌ای درصدد هستند بذر بدگویی و دشمن‌سازی گروه‌ها با مردم را بکارند

رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت همدلی و وحدت در میان مردم تاکید کرد: عده‌ای درصدد هستند بذر اختلاف،‌ فحش، بدگویی و دشمن‌سازی گروه‌ها با مردم را بکارند که ما باید در جهت خلاف این رفتارها گام برداریم و باید تلاش کنیم اخوت  اسلامی را پویا و برادری و همدلی را احیا کنیم.

وی یادآور شد: مشاهده کرده‌اید هنگامی که زلزله و سیل می‌آید مردم چگونه با جان و دل به کمک همدیگر  می‌روند و ما باید تلاش کنیم این همدلی و وحدت بیشتر و بهتر شود.

مسئولان وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهند و قدر مردم را نمی‌دانند

چمران در مورد اینکه محور صحبت‌های امام مردم بودند و امروز هم کشور در شرایط حساسی قرار دارد چقدر ضرورت دارد که مسئولان به مشکلات مردم اهمیت دهند،‌ بیان کرد:‌ مسئولان واقعا وظایف خودشان را به خوبی انجام نمی‌دهند و قدر مردم را نمی‌دانند.

وی تاکید کرد: مسئولان تازه امروز می‌گویند که باید بین مردم برویم،‌ رفتن بین مردم این نیست که به میان‌شان برویم بلکه باید مایحتاج و نیازمندی‌های آن‌ها را برطرف کنند. 

چمران با بیان اینکه ‌اگر مسئولان به وظیفه خودشان عمل کنند مردم می‌توانند گلیم‌شان را از آب بیرون بکشند، گفت: نه این که سبد بدهند با این کارها مشکلات برطرف نمی‌شود باید یک کار اساسی کرد. باید زیر ساخت‌های کشور را ساخته و تکمیل کنند تا اشتغال به وجود بیاید .

وی خاطر نشان کرد:‌ انشاالله که این طور نیست اما من فکر می‌کنم که در حق مردم دارد کوتاهی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز