خبرگزاری کار ایران

عراقچی مطرح کرد؛

بهم خوردن تعادل برجام، تبعات زیادی در پی خواهد داشت/ اروپا باید مسئولیت تاریخی خود را انجام دهد

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۶۹۵

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: بهم خوردن تعادل برجام، تبعات زیادی را برای منطقه، اروپا و جهان در پی خواهد داشت. دولت آمریکا بدلیل دوری از منطقه درکی از شرایط ندارد.

 به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی که برای رایزنی های سیاسی ایران و اتریش در وین بسر می برد، امروز با شیدر رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اتریش دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که تعدادی از اعضای کمیسیون از جمله رییس گروه دوستی پارلمانی دو کشور حضور داشتند طرفین در خصوص مناسبات دوجانبه بویژه همکاری های پارلمانی، تحولات منطقه ای و جهانی گفتگو کردند.

شیدر ضمن اشاره به اهمیت حفظ برجام، توسعه روابط دوجانبه و اهمیت نقش ایران در منطقه، بر تداوم رایزنی های پارلمانی با ایران تاکید کرد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از موافقت مجلس شورای اسلامی برای سفر هیات پارلمانی اتریش به تهران اظهار داشت مایلیم با مقامات ایرانی پیرامون مناسبات دوجانبه و منطقه ای گفتگوهای بیشتری داشته باشیم.

عراقچی نیز با تقدیر از مواضع سازنده اتریش درباره برجام، از تاخیر زیاد اروپا در راه اندازی ساز و کار مالی با ایران انتقاد کرد و افزود: بهم خوردن تعادل برجام، تبعات زیادی را برای منطقه، اروپا و جهان در پی خواهد داشت. دولت آمریکا بدلیل دوری از منطقه درکی از شرایط ندارد و اروپا باید مسئولیت تاریخی خود را انجام دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز