خبرگزاری کار ایران

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران؛

تورم تولید بخش خدمات ۹.۲ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۳۰۴

شاخص کل قیمت تولید کننده بخشهای خدمات در پاییز امسال نسبت به تابستان ٨.٨ درصد و نسبت به پاییز ۹۶ نیز ۹.۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌­های خدمات مشتمل بر هشت بخش «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتورسیکلت و کالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه‌‌گری‌های مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت‌­های کسب و کار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» است.

بر این اساس شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌­های خدمات (بر مبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل پاییز ١٣٩٧ برابر است با ٣١٠.١ که نسبت به فصل قبل ٨.٨ درصد افزایش یافته است. همچنین شاخص تورم تولید کننده بخش خدمات در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

تغییرات شاخص بخش‌­های خدمات نشان می‌‌دهد، شاخص گروه «خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتورسیکلت و کالاهای شخصی و خانگی» در فصل پاییز ١٣٩٧برابر است با ٣٧٩.٣ ، که نسبت به فصل قبل ١٣.٣ درصد افزایش یافته است. شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران» در فصل پاییز ١٣٩٧ برابر است با ٤٢٩.٨ که نسبت به فصل قبل ١٥.٣ درصد افزایش یافته است.

همچنین شاخص گروه «خدمات حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» در فصل پاییز ١٣٩٧ نسبت به فصل قبل ٩.٠ درصد افزایش و شاخص گروه «خدمات واسطه‌‌گری‌های مالی (بیمه)» نیز در فصل پاییز ١٣٩٧ نسبت به فصل ١.٨ درصد افزایش را نشان می‌‌دهد.

بر این اساس شاخص گروه «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت های کسب و کار» در پاییز امسال نسبت به فصل قبل ٥.٩ درصد، شاخص گروه «خدمات آموزش» در این فصل نیز ١٥ درصد و شاخص گروه «خدمات بهداشت و مددکاری اجتماعی» در پاییز نسبت به فصل قبل ٦ درصد افزایش یافته است.

همچنین شاخص گروه «خدمات سایر فعالیت‌­های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» در فصل پاییز ١٣٩٧ نسبت به فصل قبل ٦.٥ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز