خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در دیدار سفیر سوریه:

بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه مشارکت خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۱۷۸

معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: ایران در دوران بازسازی سوریه نیز در کنار دولت و ملت این کشور خواهد بود و حمایت‌های خود را از سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در دیدار با عدنان محمود، سفیر سوریه در ایران با تبریک پیروزی‌‌های دولت و ملت سوریه در نبرد با تروریست‌ها گفت: امیدوارم هر روز شاهد موفقیت‌های بیشتر برای دولت و مردم سوریه باشیم.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی ایران از گذشته در سوریه فعال بوده است، اظهار داشت: بی‌‌تردید در دوران بازسازی سوریه نیز بخش خصوصی ایران در کنار دولت و ملت این کشور حضور خواهد داشت.

معاون اول رییس‌‌‌‌‌‌‌جمهور با اشاره به سفر آتی خود به کشور سوریه تصریح کرد: این سفر در شرایطی انجام می‌‌‌‌شود که روابط دوجانبه تهران - دمشق از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است و این سفر می‌‌‌تواند تاثیرات خوب و سازنده‌‌‌ای در جهت توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور به همراه داشته باشد.

عدنان محمود، سفیر سوریه در ایران هم ضمن ابلاغ سلام رییس‌جمهور و نخست‌‌وزیر این کشور به روحانی و جهانگیری خاطرنشان کرد: اراده و خواست دولت سوریه بر تقویت روابط استراتژیک با جمهوری اسلامی ایران و حرکت به سمت همگرایی اقتصادی میان دو کشور است.

وی ادامه داد: پیروزی‌‌های دولت و ملت سوریه در نبرد با تروریست‌‌‌‌ها دستاوردی مشترک برای دو کشور در جهت بیرون راندن تروریست‌‌ها از منطقه است و دمشق از حمایت‌‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای ثبات و امنیت سوریه قدردانی می‌‌کند.

سفیر سوریه در ایران با تاکید بر اینکه دولت سوریه اراده جدی دارد که دولت و بخش خصوصی ایران در تمامی مراحل بازسازی سوریه همکاری و مشارکت داشته باشند، ابراز داشت: دمشق علاقه‌مند است در مراحل بعدی پس از بازسازی سوریه، به مشارکت و همکاری اقتصادی هر چه بیشتر با ایران دست پیدا کند.

عدنان محمود با ابراز خرسندی از سفر جهانگیری به سوریه که در آینده‌‌ای نزدیک انجام خواهد شد، بیان کرد: سوریه به این سفر چشم امید دوخته است تا منجر به تقویت همکاری‌‌های اقتصادی در قالب امضای توافقنامه راهبردی همکاری‌‌های اقتصادی دو کشور شود.

وی افزود: توافقنامه راهبردی همکاری‌‌های اقتصادی برای نخستین بار است که میان سوریه با کشوری دیگر به امضا می‌‌‌رسد و این توافقنامه نشاندهنده عزم و اراده دو کشور در مسیر همگرایی اقتصادی و مقابله با هر گونه تحریم خواهد بود.

سفیر سوریه در ایران با اشاره به فراهم شدن مقدمات امضای چند سند و یادداشت تفاهم همکاری میان تهران و بغداد در زمینه‌‌های مختلف اظهار امیدواری کرد این سفر با دستاوردهای خوبی در جهت ارتقاء سطح مناسبات دو کشور همراه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز