خبرگزاری کار ایران

در گزارش سازمان اطلاعات ملی آمریکا تاکید شد؛

روسیه، چین، کره شمالی و ایران «مخالفان سنتی» ایالات متحده هستند

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۰۴۴

سازمان اطلاعات ملی آمریکا در گزارش خود فهرستی از کشور‌های مخالف ایالات متحده را منتشر کرد و تاکید کرد: روسیه، چین، کره شمالی و ایران به عنوان «مخالفان سنتی» ایالات متحده شناخته می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی.ان.بی. اس،  گزارش سازمان اطلاعاتی آمریکا که در ۲۲ ژانویه در واشنگتن منتشر شد، فهرستی از مخالفان سنتی آمریکا را نشان می‌دهد که در این فهرست روسیه، چین، کره شمالی و ایران را به عنوان «مخالفان سنتی» ایالات متحده معرفی شده‌اند.

این گزارش تصریح کرده که تلاش‌های روسیه برای گسترش نفوذ و مدرنیزه شدن نظامیان چین از جمله تهدیدهای «همه جانبه» است که در برابر ایالات متحده قرار دارد.

این گزارش در ادامه مدعی شد: با وجود تعهد ایران در سال ۲۰۱۵ به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، دستیابی ایران به قابلیت‌های پیشرفته‌تر موشکی و نظامی و حمایت مداوم از برخی گروه‌ها و مخالفان ایالات متحده همچنان منافع آمریکا را تهدید می‌کند.

گزارش سند راهبردی اطلاعات ملی آمریکا که هر ۴ سال یکبار منتشر می‌شود، همچنین در مورد تلاش‌های کره شمالی برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای، قابلیت‌های سایبری رقبای آمریکا و بی‌ثباتی سیاسی جهانی هشدار داده است.

در این گزارش آمده که  ایالات متحده با جهان پیچیده و مبهمی مواجه است که در آن تهدیدها متنوع‌تر و مداوم‌تر می‌شود.

«دن کوتس» رئیس دایره اطلاعات ملی آمریکا، در نامه‌ای که همراه این گزارش منتشر شده، گفت که سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده باید برای پاسخ به شرایط که وی آن را «آشفته و پیچیده» می‌نامد، سازگار باشند.

کوتس گفت: ما با تغییرات چشمگیر در محیط داخلی و جهانی مواجه هستیم. باید آماده رویارویی با چالش‌های قرن بیست و یکم و شناسایی تهدیدها و فرصت‌های نوظهور باشیم.

وی گفت: جامعه اطلاعاتی ایالات متحده باید همکاری بین سازمان‌ها را بهبود بخشد و نوآورانه‌تر باشد.

کوتس همچنین گفت که سازمان‌ها در راستای افزایش شفافیت برای افزایش اعتماد عمومی به کار خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: تلاش‌های روسیه برای افزایش نفوذ و اقتدار در منطقه احتمالا ادامه می‌یابد و ممکن است با اهداف و اولویت‌های ایالات متحده در چندین منطقه مقابله کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز