خبرگزاری کار ایران

میرزایی در نطق میان دستور:

مجلس ساز وکاری برای نظارت بر انتصاب‌ها تعریف کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۶۱۹

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: جا دارد مجلس در راستای انجام وظیفه نظارتی خود و با هدف اصلاح امور و حتی مبارزه با فساد، ساز و کاری برای نظارت بر انتصابات نظیر آنچه در برخی پارلمان‌ها وجود دارد تعریف نماید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، جلال میرزایی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: اکنون که در آستانه ورود به دهه پنجم حیات انقلاب اسلامی قرار داریم جا دارد با نگاهی معطوف به آینده و با هدف توسعه و اعتلای کشور روی چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم تمرکز کنیم.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی افزود: از جمله این چالش‌ها ناکارآمدی سیستم اداری است که برخورد سلیقه‌ای با آن موجب استمرار این ناکارآمدی شده به گونه‌ای که نگاه‌ها را متوجه نظام سیاسی کرده است، در این میان نمی‌توان نقش مدیران را در به وجود آمدن این وضعیت نادیده گرفت که متأسفانه در فقدان نهاد ناظر که مدیران را از حیث توانمندی اجرایی و صلاحیت حرفه‌ای و تناسب تخصص و حوزه مسولیت مطابقت نماید اکنون وارث مدیرانی هستیم که هنرشان تنها بیان مسئله است.

وی در ادامه گفت: این مدیران، آنی از موقعیت خود غافل نمی‌شوند، در وعده دادن گوی سبقت از همدیگر را می‌ربایند  و به جای حرکت درآوردن مجموعه تحت امر خویش در راستای کارآفرینی و یا حل مشکلات، به کارهای نمایشی روی می آورند و در این سیستم کارمندان و کارشناسان به جای وجدان کاری، باید بخشی از انرژی خود را صرف تعریف و تمجید از مدیران کنند که در این ساختار ضد توسعه، ارتقاء‌ها نه بر اساس شایستگی و تجربه و سوابق ارزنده کاری که در احکام به آنها اشاره می‌شود بلکه بر معیار قرابت با نزدیکان و دار و دسته مدیر انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جا دارد مجلس در راستای انجام وظیفه نظارتی خود و با هدف اصلاح امور و حتی مبارزه با فساد، ساز و کاری برای نظارت بر انتصابات نظیر آنچه در برخی پارلمان‌ها وجود دارد تعریف نماید.

میرزایی اظهار کرد: چالش دوم، چالش ناشی از افزایش سطح انتظارات و دامن زدن به آن است، سخن گفتن از ایجاد فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ تورم از یک سو و وعده فراهم کردن امکانات رفاهی بیشتر و همچنین سر دادن شعارهایی نظیر افزایش میزان وام ازدواج و تسهیلات کم بهره، در حالی که رشد اقتصادی منفی است خیلی عجیب است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: برخی با بهره‌گیری از مشکلات مردم و به امید جلب توجه آنان مسابقه در زمینه بیان مشکلات به راه انداخته‌اند در حالی که غافل از آنند که استمرار این رفتارها در فقدان راهکارهای موثر برای برون رفت از مشکلات منجر به افزایش بیش از پیش شکاف میان سطح انتظارات و توقعات با امکانات محدود فعلی شده راه برای تشدید احساس محرومیت فراهم می سازد که این خود می‌تواند به تشدید نارضایتی اجتماعی منجر شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: چالش سومی که با آن مواجه هستیم در حوزه سیاسی است، واقعیت آن است که پس از گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی هنوز نتوانستیم مشارکت توأم با رقابت سیاسی را در کشور نهادینه سازیم که در این رابطه اصلاح قانون انتخابات می‌تواند نقش موثری در اصلاح وضع موجود ایفا نماید.

وی افزود: خوشبختانه طی یکی دو سال اخیر شاهد اظهاراتی در این رابطه بوده‌ایم، به گونه‌ای که بر نقش احزاب سیاسی بر جامعه‌پذیری سیاسی و آموزش کادر مورد نیاز سیستم اداری تأکید شد که از تفوق نگاه و رویکرد محلی در برخی مراکز تصمیم‌گیری انتقاد شد و از اینکه شایسته گزینی وجود ندارد سخن به میان رفت که نتیجه آن شد به تدریج گفتمانی به وجود آمد که به نظر می‌رسد فراجناحی است و بر تغییر و اصلاح قانون انتخابات با هدف کارآمد ساختن قوه مقننه و بعد از آن اجراییه عزمی راسخ دارد و به این ترتیب بود که اصلاح قانون انتخابات با تمرکز بر استانی کردن حوزه‌های انتخاباتی آن هم پس از اخذ نظرات کارشناسی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه برخی موضع‌گیری‌ها و تحلیل‌هایی که طی یکی دو هفته اخیر صورت گرفت نشان می‌دهد که آنچه پیش از این در ضرورت اصلاح گفته شده در راستای بیان مسئله بوده نه حل مسئله که حالا برخلاف رویکرد پیشین گفته می‌شود این طرح ضربات بزرگی بر عدالت و جمهوریت می‌زند که به نظر می رسد اصلاح قانون انتخابات با موانع جدی روبه رو خواهد بود.

میرزایی بیان کرد: چالش آخر در حوزه روابط خارجی است، واقعیت آن است که خروج ترامپ از برجام و متعاقب آن برگشت تحریم‌های آمریکا گفتمان درست دولت روحانی در عرصه روابط خارجی را با مشکل مواجه ساخته است و بیم آن می‌رود که اصل و اهمیت دیپلماسی به عنوان یکی از ابزارهای کم هزینه برای نیل به توسعه را به حاشیه ببرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در این چارچوب فقدان چارچوب‌های مالی- نظری و نداشتن راهبرد در حوزه دیپلماسی نه تنها برنامه توسعه کشور بلکه در حوزه استراتژی کشور را با مشکل مواجه می‌سازد که متأسفانه ما هنوز هنر استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی برای توسعه کشور را نیاموخته‌ایم و لذا از ابزارها استفاده درست نمی‌کنیم که واقعیت فهم و درک اینکه چرا به جای اصلاح نارسایی‌ها و معایب این اندازه خود را درگیر مسائل فرعی کرده‌ایم دشوار شده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون که در فصل تدوین بودجه قرار داریم انتظار مردم نجیب و همیشه در صحنه استان ایلام این است که در کنار دولت، مجلس ، توجه ویژه‌ای در تخصیص اعتبارات مناسب در جهت ارتقاء شاخص‌های توسعه بالاخص فراهم نموده و زیرساخت‌ها در حوزه راه، بهداشت و آب داشته باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پایان به نیابت از مردم خوب ایلام از زحمات و اهتمام وزیر محترم نفت در توسعه طرح‌های مربوط به نفت و گاز و پتروشیمی در ایلام قدردانی کرده و همچنین ضمن قدردانی از زحمات وزیر جهاد کشاورزی از ایشان تقاضا می شود در تکمیل سامانه گرمسیری تسریع کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز