خبرگزاری کار ایران

ظریف در گفت‌وگو با ان‌دی تی‌وی:

آینده افغانستان بدون در نظر گرفتن طالبان غیرممکن است

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۶۴۹

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه گفت که طالبان باید در آینده افغانستان نقش خئد را ایفا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ان‌دی‌تی‌وی عنوان کرد که طالبان باید در آینده افغانستان نقش خود را ایفا کند.

وی افزود: داعش نباید نقش مهمی در افغانستان داشته باشد. تلاش برای حل و فصل اختلافات و درگیری‌های افغانستان و پایان جنگ هجده ساله در افغانستان در سال‌های اخیر به سرعت در حال افزایش است. حتی همانطور که گزارش می‌دهند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، قصد دارد هزاران نیروی آمریکایی را برای ایجاد امنیت دراین منطقه از افغانستان خارج کند.

زلمی خلیل‌زاد، نخستین نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، تاکنون سه دور مذاکرات را با طالبان برگزار کرده است، اما روز سه‌شنبه طالبان چهارمین دور مذاکرات را لغو کرد.

طالبان اظهار داشتند که مذاکرات را به دلیل «اختلاف نظر در دستور کار»، به ویژه در مورد دخالت‌های غربی‌ها و فشار برای آتش‌بس لغو کرده‌اند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت که ایران ارتباطاتی با طالبان داشته است، زیرا لازم است امنیت مناطق مرزی تحت اختیار طالبان تضمین شود.

ظریف گفت: من فکر می‌کنم غیر ممکن است که در آینده افغانستان هیچ نقشی برای طالبان متصور نشویم. اما ما همچنین معتقدیم که طالبان نباید نقش مهمی در افغانستان داشته باشند.

وی ادامه داد: هیچکس در منطقه معتقد نیست که افغانستان باید تحت سلطه امنیتی طالبان قرار بگیرد و این یک توافق جمعی است.

یک منبع وابسته به طالبان در مورد مذاکرات لغو شده به رویترز گفت که مقامات ایالات متحده اصرار دارند که طالبان باید با مقامات افغان در قطر دیدار کند اما هر دو طرف برای مذاکره و آتش بس دارای اختلاف هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز