خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران:

طرح تحول نظام سلامت را بازنگری می‌کنیم/ ابلاغ پرداخت هزار میلیارد از بدهی بازنشستگان وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۴۵۳

سرپرست وزارت بهداشت تاکید کرد: ما طرح نظام تحول سلامت را به گونه‌ای بازنگری خواهیم کرد که بسته‌هایی که از مردم در شرایط سخت تحریم حمایت می‌کند، تقویت شوند و بسته‌هایی که برای ادامه آنها نیاز چندانی نباشد، آنها را در بسته‌هایی که نیازمندی بیشتری داریم، ادغام کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سعید نمکی ظهر امروز پس از پایان نشست هیات دولت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه بسته حمایتی دولت در زمینه دولت محدود می‌شود؟ گفت: قطعا این گونه نیست. ما طرح تحول نظام سلامت را به عنوان یکی از اصلی‌ترین طرح‌های دولت روحانی که توانسته هزینه‌های کمرشکن را از دوش مردم کم کند، داروهای اساسی و مورد نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج را تامین کند و پزشک را در مناطق محروم ماندگار کرده و انگیزه ماندگاری برای آنها ایجاد کند، ادامه می‌دهیم. 

وی با بیان اینکه ما نیز به آن خواهیم پرداخت، اظهار داشت: ما طرح نظام تحول سلامت را به گونه‌ای بازنگری خواهیم کرد که بسته‌هایی که از مردم در شرایط سخت تحریم حمایت می‌کند، تقویت شوند و بسته‌هایی که برای ادامه آنها نیاز چندانی نباشد، آنها را در بسته‌هایی که نیازمندی بیشتری داریم، ادغام کنیم. ما طرح تحول نظام سلامت را در سال ۹۸ به مراتب قوی‌تر از سال ۹۷ اجرا می‌کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت درباره بودجه نظام سلامت و وزارت بهداشت نیز تصریح کرد: درباره بودجه نظام سلامت ما به شکل متوسط حدود ۲۰ درصد افزایش حقوق کارمندان و پرسنل وزارت بهداشت و حدود ۱۳ درصد به صورت میانگین در سایر ردیف‌ها، شاهد افزایش بودجه هستیم.

نمکی ادامه داد: همچنین درخصوص بعضی از مواردی که آقای قاضی‌‌زاده هاشمی - که زحمات بسیاری در وزارت بهداشت کشیدند و تلاش شبانه‌روزی کردند – منتقدش به کمبودش بودند، تلاش می‌کنیم درخصوص بخش‌هایی که منطقی است و امکان افزایش آن از سبد کل منابع کشور وجود دارد، قطعا بازنگری می‌‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که نظام تحول سلامت چه تغییراتی می‌کند؟ خاطرنشان کرد: بسته‌هایی که کاهش پرداخت از جیب مردم را حمایت می‌کند، در تامین بیماران خاص و صعب‌العلاج حمایت می‌کند و به ماندگاری پزشک در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کمک می‌کند، قطعا تقویت خواهند شد.

این مقام مسئول درباره پرداخت پاداش بازنشستگان وزارت بهداشت هم ابراز داشت: پاداش بازنشستگان وزارت بهداشت از ماه‌ها قبل و از زمانی که سازمان برنامه و بودجه بودم، آغاز کرده بودیم. به دلیل اینکه حجم دریافتی دوستان در وزارت بهداشت در بخش‌هایی متناسب با بقیه کشور نبود، بار مربوطه نسبت به سایر دستگاه‌ها بالاتر بود. ما این مسئله را از شش ماه قبل شروع کردیم. لیست را در آوردیم. برخی از دانشگاه‌ها از قسمت درآمدهای اختصاصی پرداخته بودند و برخی هم نپرداخته بودند.

نمکی افزود: به همین دلیل باید رنکینگی باید انجام می‌دادیم که این افراد، دقیقا چند نفر هستند. دوستان ما این افراد را با شماره کارت ملی دقیقا بررسی کردند. سپس به یک جمع‌بندی رسیدیم و اولین پرداخت هزار میلیارد تومانی‌شان را نیز از هفته قبل آغاز کردیم.

وی درباره میزان بدهی بازنشستگان وزارت بهداشت هم بیان کرد: حدود برآورد ما تا آخر سال ۹۷ چیزی حول و حوش دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که هزار میلیارد تومانش به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم تا محدود افرادی که از سال ۹۴ مانده‌اند و همچنین سال ۹۵ را پرداخت کنند. ان‌شاالله طی ماه آینده برای پرداخت سال ۹۶ و ۹۷ خواهیم رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز