خبرگزاری کار ایران

ایران ۱۵ ماهیگیر هندی را آزاد کرد

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۳۴۷

مقام‌های ایرانی ۱۵ ماهیگیر هندی که به طور غیرقانونی وارد آبهای این کشور شده بودند را آزاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دی ان ای، به گفته یکی از مقامات بلندپایه هند، ایران ۱۵ ماهیگیر هندی که به طور غیرقانونی وارد آبهای این کشور شده بودند را آزاد کرد.

«ناکول» معاون کمیسر اوتارا کاندا در این باره گفت: خوشحالیم که روز سه‌شنبه ماهیگیران اوتارا کانادا آزاد شدند در این راه تلاش‌های زیادی صورت گرفت.

وی در ادامه گفت که تمام ماهیگیران در قایق‌های خود به امارات متحده عربی می‌روند و بعد از آن، برای امنیست بیشتر، به هند بازمی‌گردند.

این مقام هندی همچنین درباره آزادی این ماهیگیران خاطرنشان کرد ابتدا صاحبان قایق تلاش کردند ماهیگیران را آزاد کنند، اما پس از مداخله وزارت امور خارجه هند، دولت ایران موافقت کرد که این افراد را آزاد کند

ناکول افزود: ماهیگیران از ۲۷ جولای توسط دولت ایران به دلیل  ورود غیرقانونی به جزیره کیش بازداشت شده بودند. آنها در حال ماهیگیری روی سه قایق متعلق به یک تاجر اماراتی بودند.

وی در ادامه گفت: این ماهیگیران به همراه ۳ ماهیگیر از دبی پس از بازداشت با ارسال یک ویدئو خبر بازداشت خود را اعلام کردند.

ناکول اضافه کرد: بعد از آن مقام‌های کاوار، نامه‌ای به سوشما سوآراج ، وزیر امور خارجه هند نوشته و از وی خواستند تا شخصا موضوع را بررسی کند.

وی همچنین درباره علت به تاخیر افتان آزادی ماهیگیران گفت: یکی از سه ماهیگیر اماراتی هنگام دستگیری از قایق فرار کرد و به همین دلیل این پروسه قدری طول کشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز