خبرگزاری کار ایران

بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکایی‌ها به دنبال سوءاستفاده از طالبان در منطقه هستند/ هدف ایران از مذاکره با طالبان، برقراری امنیت در افغانستان است

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۰۷۳

یک عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره مذاکره ایران با طالبان گفت: دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند طالبان تبدیل به اهرم فشاری علیه ایران شود و این شگردهایی است که آنان دنبالش هستند.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره مذاکره ایران با هیأتی از طالبان گفت: طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی خود در منطقه دست به چنین گفت‌وگوهایی بزند.

نماینده مردم بروجرد در دهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه آمریکایی‌ها می‌خواهند طالبان تبدیل به اهرم فشاری علیه جمهوری اسلامی ایران شود و این شگردهایی است که آنان به دنبالش هستند.

وی با اشاره به اینکه ایران همیشه به همسایگان خود توجه داشته است، اظهار داشت: ما باتوجه به سیاست‌هایمان در قبال همه همسایگان از جمله افغانستان به برقراری امنیت پایدار و رفاه برای ملت‌های منطقه فکر می‌کنیم و قطعا قصدمان ادامه بحران نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این سیاست جمهوری اسلامی ایران دقیقا نقطه مقابل سیاست آمریکاست که دنبال بحران کنترل شده در کل منطقه است.

وی افزود: آمریکا با دو هدف دست به این کار می‌زند؛ به دست آوردن پایگاه‌های بیشتر و افزون‌تر شدن فروش سلاح‌هایش در منطقه و همه این موضوع را می‌دانند.

بروجردی تاکید کرد: باتوجه به اینکه طالبان یک حضور گسترده در بسیاری از ولایت‌های افغانستان دارد، دست به این مذاکره زدیم زیرا معتقدیم که این مذاکرات می‌تواند کمک بزرگی به برقراری امنیت پایدار در کشور کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طالبان امروز با طالبان دیروز چه تفاوتی کرده است که ایران پای میز مذاکره با آنان نشسته است، گفت: در واقع تصمیمات دیروز و امروز نشأت گرفته از این است که آمریکایی‌ها در سطح گسترده‌ای به دنبال سوءاستفاده از طالبان در جهت منافع نامشروع خودشان در منطقه هستند و ما باید از توطئه‌های آنان بخصوص از اینکه در افغانستان شکل بگیرد، جلوگیری کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اینکه بازتاب این مذاکره را چگونه ارزیابی می‌کند،‌ گفت: معتقدم اگر جهانیان منصفانه قضاوت کنند، مشاهده خواهند که جمهوری اسلامی ایران بدنبال برقراری امنیت در افغانستان است.

وی خاطرنشان کرد: به هرحال آمریکا از همه اهرم و عوامل تاثیرگذار در ناآرامی افغانستان استفاده می‌کند که طالبان یکی از آن‌هاست، بنابراین چنین مذاکراتی بسیار به امنیت این کشور کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز