خبرگزاری کار ایران

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا:

اجلاس آیونز و رزمایش مشترک کشورهای عضو در بندرعباس برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۵۰۲

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا تاکید کرد: اجلاس ایونز و رزمایش مشترک توسط کشورهای عضو این اجلاس در بندرعباس نیز برگزار شود.

به گزارش ایلنا، دریادار دوم مجتبی محمدی در دیدار با فرمانده ناوگروه اعزامی از پاکستان ضمن خوش‌آمدگویی گفت: توسعه مناسبات نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان باعث افزایش حسن هم جواری و تقویت همکاری های دوکشور بخصوص توسط نیروهای دریایی دوکشور خواهد شد.

وی با اشاره به اشتراک دو کشور اظهار داشت: دریایی بودن دو کشور، زبان مشترک، تشابهات دینی و مذهبی و زبان و فرهنگ مشترک باعث نزدیکی و تقویت روابط دو کشور خواهد شد.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا ادامه داد: راهبرد نیروی دریایی راهبردی ارتش تقویت حسن همجواری با تمام همسایگان و نشان دادن این موضوع در برقراری امنیت منطقه و اقیانوس هند توسط کشورهای دریایی منطقه و بدون حضور کشور های فرامنطقه‌‌‌ای است که تجلی این مفهوم در اجلاس آیونز در ماه آینده در بندرعباس خواهد بود که در نظر است یک رزمایش مشترک توسط کشورهای عضو اجلاس آیونز نیز برگزار شود.

محمدی افزود: ما کشوری هستیم که به استقلال و عدم وابستگی خود افتخار می‌‌کنیم که اوج این استقلال در هشت سال جنگ تحمیلی بود که در این مدت ارتش ما تجربات گرانبهایی را کسب کرد که در این مدت ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش، ساخت و تعمیرات خودکفا و مستقل بود.

وی اضافه کرد: نیروی دریایی پاکستان دارای ظرفیت‌‌‌های آموزشی بالایی است و ما روی این ظرفیت‌‌ها با افزایش تعاملات آموزشی و برگزاری دورهای گوناگون بین نیرو دریایی‌‌های دو کشور حساب باز کرده‌‌ایم.

دریادار محمد سالم، فرمانده ناوگروه پاکستانی نیز در این دیدار تصریح کرد: حضور ما در بندرعباس با ظرفیت چهار یگان شناور نشاندهنده توجه ویژه پاکستان در حفظ و گسترش رابطه دوستانه و افزایش تعاملات در آینده است.

وی ادامه داد: بین دو کشور تشابهات زیادی دیده می‌‌شود که این تشابهات دارای پیشینه تاریخی است. زبان پاکستانی بیش از هر زبان دیگری به زبان فارسی نزدیک است و سرود ملی ما به جز یک کلمه تماماً فارسی است.

این مقام نظامی پاکستانی با ابراز خرسندی از حضور در منطقه یکم امامت نداجا تصریح کرد: ما به اینجا آمده‌‌ایم تا بتوانیم تعاملات مفیدی را با برادر خودمان داشته باشیم و انتظار حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش را در پاکستان می‌کشیم.

سالم افزود: نیروی دریایی ایران دارای تجربیات ارزشمند زیادی در عرصه دریا است که ما تمایل داریم با افزایش دوره‌‌های آموزشی در دو کشور از این تجربه گرانقدر بهره‌‌مند شویم.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس آیونز خاطرنشان کرد: نیروی دریایی پاکستان عضو ثابت اجلاس آیونز است و معتقدیم امنیت دریایی منطقه و اقیانوس هند با حضور نیروی دریایی کشورهای منطقه و بدون دخالت کشورهای فرامنطقه‌‌ای تاًمین خواهد شد.

لازم به ذکر است درپایان و به رسم یاد بود جوایزی توسط فرمانده منطقه یکم و فرمانده ناوگروه پاکستانی اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز