خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه عراق:

بغداد مجبور به پیروی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیست

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۹۴۳

وزیر خارجه عراق در سخنانی اعلام کرد که بغداد الزامی به اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت آنتی‌وار، ایالات متحده آمریکا تنها به مدت محدودی اجازه ادامه تجارت با ایران را به عراق اعطا کرده است، این معافیت‌ها تنها ۹۰ روزه هستند و دولت ترامپ اعلام کرده است که این معافیت‌ها موقتی هستند و سیاست آمریکا بر این است که تجارت بین‌المللی ایران را به زودی به صفر برساند.

محمد علی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق، در روز چهارشنبه اعلام کرد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا بین‌المللی نیستند و عراق مجبور نیست که از آنها پیروی کند.

حکیم می‌گوید که راه‌های زیادی برای عراق در زمینه ادامه تجارت با ایران وجود دارد، از جمله استفاده از دینار برای انجام معاملات دوجانبه تجاری به جای استفاده از سیستم بانکی بین‌المللی.

تجارت بین عراق و ایران بسیار مهم است چراکه نقش گاز ایران برای تولید برق عراق بسیار مهم است. عراقی‌ها هم تاکنون سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در ایران انجام داده‌اند. بنابراین آنها تمایلی برای قطع تجارت با همسایه خود که دارای منافع تجاری مشترکی با آن هستند، تنها به دلیل فشارهای آمریکا ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز