خبرگزاری کار ایران

سیاری درگذشت امیرضرغامی را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۵۳۸

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت امیر دریادار دوم ضرغامی از فرماندهان مدافع خرمشهر در دفاع مقدس، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در پیامی درگذشت امیر دریادار دوم ضرغامی را تسلیت گفت. 

متن پیام رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف و تالم، پرواز روح دریایی و پاک همرزم دریادلمان و رزمنده‌ای غیور از تبار تکاوران، مرحوم امیر دریادار دوم تکاور دریایی پیشکسوت «داریوش ضرغامی» که منشاء رشادت‌های فراوان در هشت سال دفاع مقدس و همچنین استاد و پژوهشگری برجسته در سال‌های پس از دفاع بود را تسلیت می‌گوییم.

چه زیباست تکرار تاریخ؛ ساحل کارون آن روز شاهد اشک و عهد کلاه سبزها برای در آغوش گرفتن دوباره پاره تن ایران عزیزمان بود و امروز نیز پر کشیدن یکی دیگر از کلاه سبزهای خرمشهرش را دید.

خونین شهر، چه آباد و چه ویرانش، باید از بند اسارت دژخیمان رها می‌شد، جغدهای شوم اهریمنان زمان باید خاک پاک خرمشهر را ترک می‌گفتند و این، همت کلاه سبزها را می‌طلبید. باران سرب و نخل‌های سرکش گواهی می‌دهند که تکاوران ارتش، کوچه به کوچه جنگیدند تا دیگر خرمشهر را خون به دل نبینیم.

آیین آزادگی، آزادگانی چون او می‌خواهد تا ایران اسلامی را از بند بندگی برهانند و حال اوست که اسیر شب نماند تا ثابت کند آنانکه از نسل نورند، تا ابد از بند دورند.

آری! شهدای خرمشهر رفتند و او ماند تا برگ برگ سخنانش، سقوط خرمشهر را نبینیم.

آرمان او، آرش‌هایی بود که تیر آنها تا اقیانوس اطلس برسد و چه با همتند فرزندان دریادلش که پرچم او را زمین نگذاشتند. دلیرانی چون او نه نه تنها برای سرآغاز و سرانجام دفاع، بلکه برای همیشه تاریخ، الگو و افتخاری برای سربازان سرافراز اسلام و ایران خواهند ماند.

بقاء مختص ذات احدیت است و ما بندگان، تسلیم خواست و اراده الهی و راضی به رضای او هستیم.

مرگ حق است و پذیرش این حق هرچند سخت و ناگوار، ولی نشانه ایمان به خدای مهربان است.

از درگاه ایزد منان مسئلت می‌نماییم که روح بلند و پاک آن مرحوم را در جوار پیامبر بزرگ اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) مورد مغفرت خویش قرار دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز