خبرگزاری کار ایران

واعظی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

جزئیات استعفای اعتراضی آقای وزیر/ روحانی تاکنون مقاومت کرده است/ تنها کشوری نیستیم که با طالبان مذاکره می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۵۲۶

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: وزیر بهداشت استعفایش را تقدیم‌ رئیس‌جمهور کرده است ولی از آنجایی که رئیس‌جمهور، قاضی‌زاده هاشمی را مدیر لایقی می‌دانند، تاکنون مقاومت کرده و استعفای ایشان را نپذیرفته است تا با رایزنی، مشکل حل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید محمود واعظی ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص استعفای وزیر بهداشت گفت: قاضی‌زاده هاشمی از وزرای بسیار موفق و خوب ما هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم بوده و هستند. 

وی با بیان اینکه قاضی‌زاه هاشمی موفقیت‌های خوبی داشته و بیمارستان‌ها و طرح‌های خوبی را اجرا کرده است، اظهار داشت: از همه مهمتر، طرح تحول سلامت است که به خوبی توسط آقای هاشمی پیش برده شده است. وزارت بهداشت، وزارتخانه مهم و حساسی است و مدیریت آن نیازمند مدیریت و بودجه است. 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه آنچه رخ داده اختلاف‌نظری است که قاضی‌زاده هاشمی نسبت به بودجه داشتند، تصریح کرد: وزیر بهداشت استعفایش را تقدیم‌ رئیس‌جمهور کرده است ولی از آنجایی که رئیس‌جمهور، قاضی‌زاده هاشمی را مدیر لایقی می‌دانند، تاکنون مقاومت کرده و استعفای ایشان را نپذیرفته است تا با رایزنی، مشکل حل شود. 

واعظی با بیان اینکه مسئله امروز ما با گذشته متفاوت است، خاطرنشان کرد: به دلیل جنگ اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه از نظر بستن بودجه با محدودیت‌هایی روبه‌رو است و امیدواریم با گفت‌وگوهایی که انجام می‌شود این مسئله تا امروز حل شود. 

وی ادامه داد: ما قاضی‌زاده هاشمی را سرمایه دولت می‌دانیم و کارها و اقدامات ایشان را تکریم کرده و آن را قدر می‌دانیم. امیدواریم ایشان همراه دولت باشند و اگر به هر دلیلی از دولت جدا شدند، ایشان را از سرمایه‌های خود می‌دانیم ولی بنای آقای رئیس‌جمهور حفظ ایشان است. 

رئیس دفتر رئیس‌‌جمهور درباره تاخیر اروپا در ایجاد کانال مالی با ایران ابراز داشت: دولت به جد پیگیر این موضوع است. همانطور که فدریکا موگرینی هم اعلام کرده است آنها هم به جد دنبال هستند ولی فشار آمریکا بر اروپا بسیار زیاد است. البته روابط ما با اروپا ابعاد مختلفی دارد که به کانال مالی ختم نمی‌شود. در این شرایط که ما درگیری جدی با آمریکا داریم، به پشتیبانی‌ سیاسی اروپا نیاز داریم. آنها ایجاد کانال مالی را قول داده‌اند و باید آن را عملی کنند.

واعظی با بیان اینکه آنچه ما با سایر کشورها داریم عملا شبیه کانال مالی است، عنوان کرد: امیدواریم همانطور که روابط ما با کشورهایی مثل هند، چین، ترکیه و روسیه گسترش یافته است، این مسائل ما هم با اروپا حل شود. البته ما موضع قاطعی درباره کانال مالی اتخاذ کرده‌ایم. از سویی هم معتقدیم باید پخته و حساب شده در این زمینه گام برداریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع دولت در قبال رد شدن CFT توسط شورای نگهبان یادآور شد: بحث لوایح چهارگانه برای کشور بسیار کم است و در واقع استاندارد همکاری ما با بانک‌های دنیا است. حتما مجلس دنبال این است که این لایحه مسیر دیگری طی کند تا تصویب شود.

این عضو دولت تدبیر و امید درباره انتخاب آیت‌الله آملی لاریجانی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت و تاثیر آن بر همکاری با دولت بیان کرد: با شناختی که آیت‌‌الله آملی لاریجانی از مسائل کشور دارد و همچنین حضور وی در جلسات سران قوا، ایشان می‌توانند به دولت کمک کنند.

واعظی افزود: رابطه دولت با مجمع در گذشته رابطه خوب و همکاری نزدیکی بوده است و در این برهه هم این رابطه نزدیک ادامه می‌یابد.

وی درخصوص مذاکره دولت ایران با طالبان گفت: هدف ما برقراری صلح و امنیت است و ما هم تنها کشوری نیستیم که با طالبان مذاکره کردیم. آمریکا هم با آنها مذاکره دارد.

رئیس نهاد ریاست جمهوری درباره دغدغه‌های منطقه‌ای نمایندگان و انتظار آنها از دولت برای تعیین بودجه کافی برای توسعه مناطق مختلف کشور اظهار داشت: اولویت اول ما در بودجه، اولویت‌های اصلی کشور است. البته ما نمی‌توانیم اولویت‌های منطقه‌ای را نادیده بگیریم.

واعظی اضافه کرد: ما مناطقی داریم که دچار خشکسالی است یا آنطور که باید به برخی مناطق رسیدگی نشده است. بنابراین در تنظیم بودجه به توسعه این مناطق نیز توجه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز