خبرگزاری کار ایران

بررسی ابعاد مهاجرت‌های غیرقانونی به انگلستان پس از بازداشت ۶ مهاجر ایرانی/ درخواست کمک لندن از پاریس

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۵۲۵

با توجه به بالا رفتن تعداد مهاجران غیرقانونی در سواحل انگلستان، مقامات انگلیسی برای حل این موضوع دست به کار شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، در پی افزایش تعداد مهاجران غیرقانونی در سواحل بریتانیا، ساجید جاوید وزیر امور خارجه انگلستان  اذعان کرده است که بسیاری از عواملی که باعث افزایش مهاجرت‌های غیرقانونی به انگلستان می‌شود، خارج از کنترل ما هستند.

جاوید، به زودی جلسه‌ای را با نیروهای مرزی، آژانس ملی جرایم و مقامات ذیربط برگزار خواهد کرد تا در مورد اقداماتی که برای پایان دادن به این بحران  صورت گرفته است، بحث شود.

جاوید تهدیدهایی که مهاجران برای رسیدن به ساحل انگلیس با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را بیان کرد و در این باره گفت: «شرایط آب و هوایی اغلب مناسب نیست و مهاجران از قایق‌های نامطمئنی استفاده می‌کنند که برای انجام چنین سفرهای خطرناکی مناسب نیست.»

وی در ادامه افزود: «مهاجرانی که تصمیم می‌گیرند این سفر را انجام دهند، زندگی خود را در معرض خطر جدی قرار می‌دهند.»

وزیر کشور انگلیس گفت: گروه‌های مختلفی که تن به این سفرها می‌دهند شامل افرادی هستند که جرم و یا خطایی انجام داده‌اند و دلایل این چنینی برای سفر خود دارند و همچنین افرادی که از زندگی در کشور خود ناامید بوده و به دنبال مکان بهتری برای زندگی هستند هم به این مهاجرت‌ها تن می‌دهند. شواهد حاکی از این است که تقریبا صد مهاجر توسط  کشتی‌های کوچک در مدت کریسمس به انگلیس سفر کرده‌اند.

این مقام انگلیسی گفت: افزایش بی‌ثباتی در خاورمیانه، جرایم سازمان‌یافته و احساس عدم امنیت باعث افزایش این گونه از مهاجرت‌ها شده است.

جاوید روز یکشنبه بعد از این که ۶ مرد ایرانی پس از رسیدن به ساحل کنت دستگیر شدند، با «کریستوف کاستنر»، وزیر کشور فرانسه یک تماس مهم برقرار کرد تا موافقت وی را  برای جلوگیری از تردد بیشتر قایق‌های کوچک در این منطقه جلب کند.

کاستنر معتقد است که جاوید بر اساس توانایی مقامات فرانسوی در اوایل ماه دسامبر که توانستند جنایات سازمان‌یافته قاچاق انسان را مدیریت کنند، از آنها کمک خواسته است.

«گاوین ویلیامسون»، وزیر دفاع انگلستان هم گفته است نیروهای مسلح انگلیس در صورت نیاز برای جلوگیری از عبور بیشتر مهاجران غیرقانونی وارد عمل می‌شوند.

با این حال، «کارولین نوکس»، وزیر مهاجرت انگلیس هشدار داده است که استقرار منابع نظامی بیشتر می‌تواند به عنوان یک آهنربا عمل کند و باعث تلاش‌های بیشتری از سوی مهاجران برای عبور از مرزها شود.

این در حالی است که روز یکشنبه، ​«جرمی کوربین» رئیس حزب کارگر بریتانیا ، گفت که انگلستان وظیفه دارد دست انسانیت، حمایت و دوستی را برای افرادی که در معرض خطر قرار دارند و به دنبال جایی امن برای زندگی هستند، دراز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز