خبرگزاری کار ایران

امیدواری هند به تمدید معافیت‌های نفتی

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۸۷۳

سانجیو سینگ رئیس شرکت نفت هند نفت ایران را دارای جایگاه مهمی برای حفظ تعادل بازار جهانی دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از بیزینس آنلاین، «سانجیو سینگ» رئیس شرکت نفت هند، نفت ایران را دارای جایگاه مهمی برای حفظ تعادل بازار جهانی دانست.

هند یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت خام جهان است و ایران هم یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان نفت هند محسوب می‌شود.

۵ نوامبر آمریکا به هشت کشور جهان از جمله هند برای ادامه واردات نفت از ایران به مدت شش ماه معافیت اعطا کرد این در حالی است که اکنون واشنگتن در حال بررسی تمدید معافیت هند در سال ۲۰۱۹ بعد از پایان مهلت معافیت‌های فعلی است.

سانجیو سینگ در پاسخ به سوال مربوط به راهبرد هندوستان  بعد از پایان معافیت‌ها برای ادامه واردات نفت از ایران گفت، بگذارید ببینیم چه می‌شود ما همچنان شش ماه برای ادامه واردات وقت داریم.

یکی از منابع حوزه انرژی در این خصوص گفت که هند با  استفاده از مکانیسم پرداخت روپیه به جای دلار، روابط تجاری خارجی خود را با ایران ادامه می‌دهد.

این  مقام ارشد هندی در این باره گفت: هند به خرید نفت از ایران در سال ۲۰۱۹  ادامه می‌دهد و احتمال دارد این تجارت با حجم کمتری نسبت به سال گذشته باشد ولی ما امیدوار هستیم که آمریکا با فشارهای خود مانع این ارتباط تجاری شود.

به گفته این مقام هندی، هند به ادامه خرید نفت از ایران بعد از پایان معافیت‌ها، امیدوار است؛ چراکه مذاکرات فشرده و مهمی در این خصوص بین هند و آمریکا صورت گرفته است و در این مذاکرات دولت هند اعلام کرده است تا پیدا کردن جایگزین مطمئنی برای نفت ایران به روابط تجاری خود با تهران ادامه خواهد داد.

دولت آمریکا از مقدار مجاز واردات نفتی که کشورهای معاف شده شامل حالشان شده است صحبتی نکرده است  و این موضوع باعث خوش‌بینی دولت هند برای تمدید و ادامه همکاری با ایران شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز